tycker man för det första "bara" ska jämföra motorer med jämn CC, annars är det ju alltid "fusk". Däremot så kan man itne säga att de är "fusk" då en modell med mindre motor tar en större, det är ju coolt, men tvärtom är ju bara fånigt att prata om.
Och att ens dra in crossskotrar förstår jag inte heller då tripplar inte är den typen av maskin (om vi inte ska prata om Den finska snopro vipern), och angående tyngden på tripplarna så vet jag inte om man ska säga så mtk som sagt, Byggde om min ZRT 800a till "mountain" (365 matta, 40mm kammar), och den gick kanonfint i snön, dock hade bredare skidor fram varit att föredra, men förutom det så.
Har svårt att se att en thunder trippel med samma mattlängd (405) och skidor skulle gå nå sämre ovanpå snön än en RX1 Mountain, men för den sakens skulle så säger jag inte att någon av dom är optimal på snö. Men om folk kan "acceptera" vikten på en 4t mountain, varför är då en trippel för tung för att ha som mountain?
Många (Med några utropstecken efter MÅNGA!!!), amerikanare använder ju vattenskoter tripplar i sina "värstingmountains"...