fogskum är kanon att göra sista formerna av. Dvs efter att man byggt höjden med cellplast. Och sist men inte minst nått lite mjukare under skinnet tex en bit liggunderlag.
Markskiva suger i sig fukt om än långsamt och är därför inte lämplig i mina ögon iaf.de man behöver är cellplast också! markskiva alltså
Tanken är såklart att använda något hårt till att bygga stommen av och sedan lägga på skumgummi högst upp i lagom tjocklek.markisolering är ju lätt som fan och det lär väl inte suga så mycket som originaldynans skumgummi om d blir blött?
men det är svinhårt så mer än liggunderlag ovanpå vill jag nog ha...
fast helst hade jag velat haft ett annat material som jag såg i en dyr tillbehörsdyna till artic,som nån form av skumplast som vägde mindre än markskiva fastän det var en"massiv" bit.
Du har såklart rätt. Ursäkta off topicen.Ej Ej,
Ska ni snacka annat än skotern kan ni starta egna trådar. Jag ska inte bygga nån ny dyna så behöver ingen info
Mvh Rasmus
Läser du hela tråden är jag 99% säker att jag nämt att jag INTE byggt dynan!Yamaha-Nisse: vad har du använt för material till bosskopia dynan?
skumplast av nåt slag?
inköpsställe? kostar?
tänkte bygga en egen jag med, -lätt, lagom hög och biltemas ledlyse!
ah! förlåt. tog för givet att den var gjord av dig när det stod hembyggd/kopia.Läser du hela tråden är jag 99% säker att jag nämt att jag INTE byggt dynan!
Sorry om jag låter som en sur gubbe, men börjar bli lite less folk som kollar på bilder men inte läser vad man skriver, blocket syndromen...
ASG, men fan så sant!:evil:men börjar bli lite less folk som kollar på bilder men inte läser vad man skriver, blocket syndromen...
Monterat ändå?Men det blir nog till sommaren. Dock kommer den ligga o glänsa i garaget tills dess!
Blev först avis på dig när du hade portat o lite annat!Monterat ändå?
Lite avis blir man ju