Projekt Mountain Max 700 '01

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Är det inte bara så att toppen är skev, eller ngn av cylindrarna i ovankant? Låter helt sjukt att den motorn inte klarar sig med vanlig packning när raceskotrar med 14 i komp klarar sig. För högre komp än så är det väl iallafall inte?

//Rob
Snacka med micke på MNR idag. Han sa att dom upplevt liknande problem hos big-bore SRX.
Dock ingen mening att försöka sig svarva om toppen då det är för lite gods i den. Billet topp tyckte han var en bra lösning. (bättre kylning och fränare utseende får jag ju på köpet ;))

Sen kanske stox tar sig an att bänka och ställa in skotern.

//YN

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Köpte en RacePack Avenger III idag!

Även monterat nya lysen!

GRODAN BOLL?!?!

Gänga i aluramen för att minska sprickrisken. Samt satte på en läderbricka mellan ramen och lyset för att minska vibrationen.
Ganska stilrent tycket jag det blev

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Den här får du inte skrota som du har gjort med rx1a eller va de nu va för nån ;)

srx700h

Medlem
18 okt 2008
22
0
1
boliden
Det är simpelt! 9Kg lättare är svaret!
Men visst är den snyggare med org. huv. Trailing-armarna vet jag inte vad det är!
skulle tippa vanligt "stål"-rör!

Fördelen är att de inte knäcks utan böjs. Dvs går att rikta tillbaka mycket enkelt!

Tack tack. Mer kommer så fort jag fått hem mer delar! :)
Jodå det är vnanligt stålrör. Jag har samma material på min fast i olika dimensioner för att det ska vara mittendelen som böjs. Går bra att rikta. Som radiestag kör jag med cromemolybdenstål 4130. :hello: