Snö någonstans än??

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nä de stod inte men de var ju bara att söka på Arjeplog så :D

Här ska vi ha minus ända till söndag :p Men bara just under 1-4minus, men de e ju bättre än ingenting
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Vitt på backen här i gve, men det ser mest ut som mögel, som en hade uttryck sig tidigare, dock så är det ju roligt att sladda på
 

Bounty

Välkänd medlem
9 dec 2007
122
0
6
Avesta
Hehe, här i Sveg är vi strax uppe i decimetern :) VITT!
Aaaa... fan va fint, är ju ändå uppe i Lofsdalen som jag kommer åka skoter så jag hoppas det snöar där med, står att det ska va från -4 till -10 hela veckan där uppe så det är perfekt så att det blir lite tjäle i backen. Hoppas på första skoterturen nångång i mitten på November så man kan ta och köra in skotern på en helg :D
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Aaaa... fan va fint, är ju ändå uppe i Lofsdalen som jag kommer åka skoter så jag hoppas det snöar där med, står att det ska va från -4 till -10 hela veckan där uppe så det är perfekt så att det blir lite tjäle i backen. Hoppas på första skoterturen nångång i mitten på November så man kan ta och köra in skotern på en helg :D
Ja, fjällen på andra sidan sjön är nog snart snötäckta! :D
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Snöar tydligen 1 mil från mig också..får se om det kommer några flingor hit.

Kollade på SMHI nyss och det ser ut som att det ska bli kallt i helgen. Hur är det möjligt? Var inte ofta förra vintern man hade under 0 grader på natten ens. Falska förhoppningar nu säkert om en bra vinter.

Edit: Det snöar här nu! :D Kanske hinner en sväng med ET:n imorrn då om det ligger kvar. Behöver ju bara vara så att det kyler slidesen. :rolleyes:
 
Last edited:

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Lima brukar de alltid vara extremt med snö, men när den brukar komma vet ja ej.
Som slain sa så snöar det här hemma, plus att snön från igår ligger kvar, dock är det bara nån cm totalt, men lovande.

Var ute med båda bubblerna å körde, hur kul som hellst, ena bubblan e burbåge osv i, diffad låda mm, var grymt roligt, dags å tanka gick in å skulle hämta kortet kommer ut å de är soppa torsk :(
då tar man nästa, dock e den så maxsänkt så ja kommer inte ens över fartbulan men ack så roligt.

Slain vem är du å vart i pålgård bor du? set att du åker med jönsson?
 

Bounty

Välkänd medlem
9 dec 2007
122
0
6
Avesta
Ja, fjällen på andra sidan sjön är nog snart snötäckta! :D
aaaa... ja vi får verkligen hoppas, kompisens farsa åker upp till Lofsdalen (eller Glöte om man ska va petig) till deras stuga som vanligt i helgen. Så då får man väl höra då hur det ligger till med snömängd osv osv.

Men det verkar lovande nu iallafall uppåt i landet, längtar inte mindre nu för det :bawling: hehe...

Här i Avesta har det vart kallt nu i 2 dagar, men ingen snö vilket jag inte heller räknar med. För mig får det gärna vara snöfritt här, är iallafall inte här jag åker skoter det gör jag bara uppe i Lofsdalenområdet. :p
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
snöade som satan förut idag!
lite dålig bild men man ser ju hur det vräker ner :D

tog helt ärligt ca 2-3 min att bli så där vitt från att det inte var nån snö alls :D


så idag la man på vinterdäcken och nu har man varit ute och sladdat ikväll och fått skäll av nån gubbe som säkert bara va avundsjuk för att inte han kunde köra brett ;) :p