Hörrö, maxextreme! Vet du om det nedre drevet ska glappa lite mellan bulten och distansen? För det går inte att dra pall på min, gängorna tar slut!
Och här kommer nu den efterlängtade
Fortsättningen! yeeeyyy....
Hade tänkt att fortsätta åtgärda lite diverse defekter nu, så den ska gå bra nästa år, utan haverier efter varje tur som de va den här vintern 8)
Funderar nästan på att ringa Yamaha och fråga vad dom menar med det här reklambladet:
För mig har då snön varit betydligt mer pålitlig än skotern? :hmmmm:
Lista på defekter/ utseendemässiga fel:
- Den startar bara på startgas eller efter 4000000 drag, och sen stannar den ibland när man kör också.
- Avgasröret läcker
- Skoningar på mattan saknas på ena sidan
- Hastighetsmätaren funkar inte
- Buken sticker ut utanför huven på vissa ställen
- Stänklappen är kapad och har en massa små hål
- Fästena till gummistopparna som ska hindra den bakre dämpningsarmen i boogien från att slå i mattan då den dämpar igenom har gått sönder.
- Bensinnivåröret är skitigt så de går inte att se nivån i det. (konstigt nog går det inte att få tag i en genomskinlig slang som tål bensin, så jag måste nog ha en orginaldel om den inte går att rengöra)
- Buken är bucklig som fan (ska inte åtgärdas, iallafall inte i år, kanske slår ut nån buckla på sidan om de går)
Upptäckte som sagt under vintern att alla skoningar på ena sidan av mattan hade gått av... (troligen för att fästet till ena fjädern hade gått sönder så fjädern tagit i mattan och slagit av alla skoningar. Bytte dock de fästet när jag reparerade boogien, så dom gick troligen inte av i min ägo... slarvigt av mig att inte se det vid köpet, de hade man ju kunna pruta lite på... men, whatever...)
...tänkte väl att de inte spelar så stor roll, jag kör tills den går av, men sen fick jag erbjudande på en hyffsat fräsch origigal matta med alla skoningar kvar för 200 spänn, så jag slog till =).
Hittade felet varför hastighetsmätaren inte funkar... ska försöka få tag på en fungerande begagnad...
Sånt här är förstås helt oacceptabelt =)
Har länge försökt få till den men det har aldrig blivit riktigt perfekt, men nu fick jag till den.
Bilderna talar för sig själv:
Har ingen bild på hur det blev, men buken sticker inte ut nån stans nu iallafall
Sen så ska jag försöka svetsa igen den här sprickan i avgasröret med stor risk för att jag svetsar hål på det då mina svetsarerfarenheter är tämligen bristfälliga. Men vi får se hur de blir...
Det är en likadan spricka på undersidan :hmmmm2:
Men jag gissar att man får räkna med att avgaserna skjuter hål på avgasröret då man trots allt har 32 vilda hästar i den här spisen
Jag har köpt en ny/begad Mikuni Trottelförgasare som borde komma när som helst. Vet att ni här på forumet inte tror att det är den utan statorn, men jag fick ett bra pris och tyckte att de kan ju fortfarande vara den, då den vill ha startgas och choke osv så vi får väl se om den ger nåt, annars blir det en stator från skoterskroten.
De var allt för den här gången. Kommentera mycket nu =)