ja jag ska ta bort gammla iaf tror dom bara sitter i popnitar
du kan ju inte sätta på en förstärkning ovanpå orginal vad jag tror iaf
du kan ju inte sätta på en förstärkning ovanpå orginal vad jag tror iaf
Hörde av en kompis som kände en snubbe här omkring att han hade en skoter som tog drygt 7 l/milen.6 liter milen... kan den fortfarande köras vid den mängden?
Jag körde min över 750 mil innan jag sålde den, och förde "bok" på den sen ny, jag vet exakt vad den tog vid olika tillfällen.
Och jag tror, men det är vad jag tror, att ingen skoter kan ta 6l/mil och fortfarande är körbar, det är nog då ett litet "matte"fel någonstans
Ps vill bara tillägga att min tumme aldrig är stilla
Hur har ni lyckats få den att ta upp till 3-4 liter/milen??
Har ni kapat av nålen och plockat i 55 på lågfarten
Jag körde min, visserligen -01 men det skiljer sig inte mycket på dessa maskiner, och fick den aldrig att ta mer än 2,5l/m.
Ska påpeka att det inte var under en söndagsutflykt med mormor bakpå.
Min låg på, ungefär, 2-2,3l/m vid hård körning, något mer vid lössnöåkning.
Men visst går det att köra på 1,7l/m men inte orginal, utan efter modifikation, och då under jämn och försiktig körning. Jag vet för jag har själv kört på detta men jag har inte skrivit om det på "skoterbanken".
De brukar väl vara rätt fet blandning på de från fabrik?Väldigt olika exemplar verkar det vara på rotax 800.
Som skrivet går dom fett på låg och högfart men snålt på mellanregistretDe brukar väl vara rätt fet blandning på de från fabrik?
Nää jag menade 55.. det var naturligtvis som skämt Men det gick inte hem kanske.Väldigt olika exemplar verkar det vara på rotax 800. Som din, drog inte mycket. Min -01 fick jag på 2.5 som lägst och 3.8 som mest, sistnämnda vid enbart puder, hängdrivor och bara lek. Körde dock aldrig utan att leka puder m.m kanske 50-70% av körningen så kan ju vara en anledning =) En kompis renegade 800 -02, aldrig under 2.5l/mil.
Och antar du menar 15 på lågfart, inte 55 Hade 15 på min, men skulle gärna gått ner till 12.5 om jag fick tag på och schimsat upp nålen, samt gått ner till 480-490 på huvud. Men nu ären såld så..
Precis så var även min.Som skrivet går dom fett på låg och högfart men snålt på mellanregistret
Nää jag menade 55.. det var naturligtvis som skämt Men det gick inte hem kanske.
Org. satt det väl 17,5 om jag inte missminner mig, och jag hade 10, det minsta som finns.
Visst finns det mindre än 12,5, det finns 10.Sätt i 55 om du vill lukta riktig man efter turen
Mindre än 12.5 finns inte, ingen som jag har pratat med tar hem mindre än 15 heller..:hello:
2,2-2,7 tog min helt orginal, men varför köra så
Visst finns det mindre än 12,5, det finns 10.
Vet inte var du köper dina men jag har köpt vid M-performance i Mora, ring och kolla med Mulle, han fixar åt dig/er.
Även Bengts C&M i Borlänge har, jag köpte där sist (det är lite långt till Mora och har man bråttom så...)
Men det var ett bra tips ang. 55
MIKUNI's minsta är 10I tillbehörskatalogen Mikuni original fanns det inge mindre när jag kollade... Har för mig att jag ringde/mailade Mulle ifjol och han kunde inte fixa 12.5 till mig.
Min EVO 800'a ( 144" matta ) vill ha allt mellan 2,6-3,8 liter/mil i snitt beroende på körsätt, före, pulka osv osvJag undrar vad en LYNX RAVE-800 ( 2003 ) drar i bränsle ? :hmmmm:
( EVO chassi )