man behöver ju inte dra på allt man kan inne i bebyggelse, man kan faktiskt fisköra så det inte låter så mycket mer än en skoter med vanlig burk.
vad jag vill mena är att jag tycker inte bara att det är ljudburkarnas fel utan minst lika mycket i personerna som är skoterhatare.
Som jag skrev så tror jag att dom gnäller på vad som hellst och såklart går oljudet dom en till sak att gnälla på men det kan lika gärnavara att dom gnäller på att vi förstör naturen osvosv
här där jag bor finns det några som är verkliga skoterhatare och gissa, dom är alla över 65 och har ALDRIG själv haft skoter(vad jag vet)
Jag personligen störs inte av att det t.ex. passerar en snöskoter ute på gatan där jag bor, så länge den inte lever om så att jag ändå kan höra på TV, radio eller föra ett vanligt samtal, likväl som jag inte bryr mig om en moped, motorcykel, bil mm. passerar, men även här så ligger min toleransnivå som med snöskotrar.
Vet ej om du tycker att jag har för låg toleransnivå mot oljud, men jag anser att jag i mitt hem ska kunna samtala, se på TV och lyssna på radio utan att bli avbruten av oljud.
Visst är det så att skoterhatarna har mycket låg toleransnivå mot allt som heter snöskoter, vissa mer och andra lite mindre. Men jag tror att så länge som personer (skoterhatare) som vistas ute i naturen kan föra samtal utan att bli avbrutna av oljud från snöskotrar, så har dom svårare att propagera och driva igenom förbud mot snöskotrar. Men om vi kommer i det läget dom upplever att dom inte kan prata i vanlig samtalston ute i naturen, så tror jag att dom bestämmande inte kommer att förbjuda skoterhatarna att vara ute i naturen, utan troligtvis så lär det bli snöskotrarna. Vad tror du ?
Då jag även jobbar aktivt med snöskoterfrågor för min klubb i A-jaur, där vi bland annat fått igenom att vi skoteråkare får köra på vissa av gatorna på samhället. Tyvärr så har det allt mer spridda bruket av oljudsystem fått till följd att många nu känner sig störda av snöskotrar som passerar ute på gatan.
Detta är det enda argument som vi har kvar att arbeta mot för att få ha kvar denna frihet.
Man har även tidigare försökt med olycksstatistiken, men detta har vi bemött med just olyckstatistiken, för det har ännu inte inrapporterats någon olycka eller olyckstillbud till följd av provet med gatukörningen.
Så det enda argument vi har kvar att jobba emot är just oljudet.