Skoterbilder

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Var det bra före? Låg i feber i helgen så kunde inte fara ut
Absolut! Tyckte det blev betydligt bättre när det slog ihop, går ändå att hitta puder!


Är det måttsund i bakgrunden eller ser jag råfel?
Det är det ej! Däremot så ligger måttsund typ åt det hållet, 2 mil till bara :) (på bilden var vi vid klöverträsk)
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Min julklapp, ser inte så illa ut men hela chassiet är snett och skotern är okörbar, det hände på min lilla tur på julaftonsmorgon..
Härligt... Hänt precis samma sak för mig. Dock inte lika allvarligt och på höger sida.
Började riva den idag och chassit har fått sig en jävla smäll... suck..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Idag blev det lite Freeride plåtning med en polare, jag vart dock inte nöjd då vi hade massor som strulade så det blir en ny "shoot" imorgon, då med både Polaris och Skidoo maskiner :).

Vi spårade ur lite på dom sista bilderna här, lägger upp dom bara för roligt.













 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Sanslöst fina bilder! Önskade man la ner hälften av din energi på 60dn som bara skräpar, införskaffar sig lite blixtar osv så kanske man kan få en bild och inte se ut att vara tagen med en mobil men det där... vackert :)
Hobby eller yrke?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Sanslöst fina bilder! Önskade man la ner hälften av din energi på 60dn som bara skräpar, införskaffar sig lite blixtar osv så kanske man kan få en bild och inte se ut att vara tagen med en mobil men det där... vackert :)
Hobby eller yrke?
Tack så mycket! Det tycker jag absolut att du ska göra, det största problemet med att fotografera är väl att man inte får köra skoter själv hela tiden ;), men i övrigt är det ju galet kul att experimentera. Dessa bilder är bara tagna med en blixt, så du kommer långt på det också.

Jag har frilansat en hel del som bröllops/porträtt/natur/alltmöjligt fotograf, och nu är det eget företag på gång! :)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Låter underbart :) Blev intresserad då tjejen ville ha lite dansbilder från tävlingarna vi åkt på (ganska mörka rum så dåligt ljus). Efter det så nappade man och fotar i hobbysyfte med hobbyprylar. Får se om skotern fastnar nån gång.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Får man fråga vad du använder att plåta med och redigeringsprogram? Använder själv photoshop men bara autofunktionerna :p
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
K-len: Haha ja jag vet inte om jag ska kalla det puder, men vi kan säga att vi har en bra botten med snö på ;) Vi HADE däremot puder för nån vecka sen, men då var det bottenlöst istället!

Emanuel: Självklart ska du plåta lite skoter :) Jag använder en 60D med batterigrepp för tillfället, men har också Canons nya 6D fullformat på G då 60Dn inte riktigt beter sig som jag vill i dåligt ljus och är lite för dåligt tätad mot extremare väder.

Sen har jag 2st studioblixtar med softboxar, 2st speedlite 430EXII (det är dom som åker med ut på skoterturerna) och massa kringutrustning till studiofoto. När det gäller objektiv så kör jag på en fast 50mm F/1.4, en supervidvinkel 10-22mm F/3.5-4.5 en telelins 190-640mm F/4.5-5.6 och nu framöver på 17-40mm F4L och 70-200mm F4L.

Jag använder Photoshop CS6 till den efterbehandlning jag gör men försöker helst slippa så mycket redigering som möjligt och få bilderna som jag vill direkt i kameran. Men sen fotograferar jag en hel del HDR när jag plåtar landskap och då använder jag mig av Photomatix för tonemapping. :)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Lite bilder på Enduron från dagen :)

Ser ut som du fått tag i min gamla maskin, måste erkänna att jag saknar 700an. Aldrig haft en maskin som gått så felfritt. Dock ändrade ägaren efter mig milen bla och skrev massa som inte stämde men PMa om du är intresserad :)
 

Eckepecke

Aktiv medlem
2 jan 2012
86
0
6
Östra Jämtland
Får man fråga vad du använder att plåta med och redigeringsprogram? Använder själv photoshop men bara autofunktionerna :p
Så du fotar med en 50mm? Har varit fundersam på en jag också under en längre tid. Men efter att ha sett de där bilderna tror jag inte att jag behöver fundera mer.

Angående redigeringsprogram kan jag tipsa om, även fast jag bara är en glad amatör, om Lightroom. Mycket lättsammare att använda än Photoshop.
Lightroom är ett rent fotoredigeringsprogram. Photoshop å andra sidan har ju precis hur många användningsområden som helst!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Så du fotar med en 50mm? Har varit fundersam på en jag också under en längre tid. Men efter att ha sett de där bilderna tror jag inte att jag behöver fundera mer.
Yes, men sen får man ju tänka på att när man använder en 50mm på en "cropsensor" så blir det 50mm x 1.6, alltså 80mm. Jag tycker inte att det är optimalt att fota skoter med den gluggen egentligen, 70-200 är mycket trevligare då du får räckvidd!

Men och andra sidan så är 50mm objektiven oftast sjukt skarpa och trevliga, så det fungerar helt okej om du vet precis vad du är ute efter för typ av bild innan du börjar fota.

Och jag håller med dig om att Lightroom är ett vettigare program för någon som vill ha en lättare version av Photoshop och inte behöver massa "lull lull". Jag själv designar hemsidor så därför kör jag hellre Photoshop, men annars hade jag nog också använt lightroom. :)