Känner att jag måste justera ner BS-nivån lite.
Har ÄGT en sådan i 3 vintrar och nästan 900 mil.
Bensin förbrukningen låg mellan 1,4-1,9l/mil med nån topp runt 2l/milen.
Finns ett par minus,som alltid(förutom på ski-doo då förstås)
1 Skidorna var samma smala som satt på den korta modellen(jag monterade breda plastbelag).
Detta var innan yamma kom med mountainskidor.
2 Dämparna var av den billiga typen(inte renoveringsbara)och jag fick byta den bakre i boggien mot en öhlinare,då den första blev krokig.
Bytta delar på 900 mil:2 uppsättningar slides,4 bussningar i boggien,1 dämpare i boggien,that's it!
Åtgärder på motorn:Zip,sero,nada...och den har nu gått 1100 mil och fortfarande INGET gjort åt motorn,förutom olja/filter 1 gång/år.
Inga insugsgummin,packboxar eller kolvringar.
Kan mycket väl rekommendera en sådan om dämparna/skidorna är bytta mot bättre(och NEEJ,du behöver inte en styrhöjare som är 1,2 m hög för att kunna köra).
Fastkörningar inträffade,men hade man bara sinnesnärvaro att släppa gasen i tid så var det inga problem att få upp den på egen hand,UTAN att bli svettig.
Handlar om teknik,smågrabbar som tror att man LYFTER upp en fastkörd skoter.
Ang påståendet att den inte skulle vara tillräckligt rapp för att ta sig fram i snön,så minns då jag ett flertal gånger som jag fick spåra då polarna inte klarade sig(renegade 800 och gt800,ooops ski-doo igen)
Föreslår att man har verklig erfarenhet om man ska uttala sig och inte gå efter vad andra har tyckt/anser.
Mina 2 cent,som det så populärt heter.