Jag tycker ni inte ska diskutera om dåligt omdöme iom att ingen vet omständigheterna bakom klippet, vägen jag kör på leder ingenstans så från ena hållet kan det inte komma några bilar och iom att den inte går någonstans så är det oerhört sällsynt att det kör bilar där. Sen så även om det inte syns på kameran eftersom dels så är synvinkeln bredare än kameravinkeln och sen så tittar jag med ögonen i sidled, så jag tittar mig faktiskt för varje gång innan jag kör upp på vägen. Självklart skulle jag aldrig ''hoppa'' upp på vägen om jag visste att det fanns en risk att en bil skulle komma.
Angående ledkörning så behöver du inte oroa dig, jag kör väldigt sakta på led, aldrig uppe i max tillåtna hastighet dels eftersom det inte intresserar mig och dels för att jag tycker för synd om summiten när det guppar för mycket.
Så jag tycker inte ni ska kommentera mitt omdöme utifrån det lilla ni såg på filmen när ni inte vet omständigheterna bakom den, jag är inte personen som tar risker.
EDIT: kollar man ordentligt på filmen så syns det att jag slänger en snabb koll över axeln varje gång jag är påväg upp på vägen. Tänk då på att jag kollar i sidled samtidigt + att jag ser bredare än kameran.