Youtube : Här samlar vi sköna SKOTERfilmer.

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Men nu får ni fan ta och lära er att göra klippet tillgängligt för mobiler. Sjukt störigt..
Tyvärr är det oftast skivbolagen som sätter den begränsningen för att kunna styra rättigheter geografiskt för att passa deras antika affärsmodeller. Det enda man kan göra för att komma runt det är att välja annan musik. Palla klippa om efter att det visat sig att skivbolaget inte tillåter mobil. Ett alternativ är dock att använda musik med annan licensiering för att helt slippa bolags inblandning.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Tyvärr är det oftast skivbolagen som sätter den begränsningen för att kunna styra rättigheter geografiskt för att passa deras antika affärsmodeller. Det enda man kan göra för att komma runt det är att välja annan musik. Palla klippa om efter att det visat sig att skivbolaget inte tillåter mobil. Ett alternativ är dock att använda musik med annan licensiering för att helt slippa bolags inblandning.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag tvivlar på att skivbolagen har något att göra med Bertil från jokkmokks hemmagjorda skoterfilm. Bocka för alternativet att göra klippet tillgängligt för mobilanvändare så är allt frid och fröjd..

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Jag tvivlar på att skivbolagen har något att göra med Bertil från jokkmokks hemmagjorda skoterfilm. Bocka för alternativet att göra klippet tillgängligt för mobilanvändare så är allt frid och fröjd..
På youtube så har skivbolagen rätt att neka mobiltittande! (dvs allt tittande förutom dator)
Har själv laddat upp 2 st filmer, varav båda nekas mobiltittande, inte för att jag e lat o inte kan bocka i, utan för att det går inte att bocka i! detta pågrund utav att musiken i klippen ägs utav Universal Music Group (UMG)!
dagens sanning, det går inte, går bara att lösa genom att byta musik i filmen!

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Kanske musik från promobay klarar kraven så vi som är för lat för att datorsurfa också får se film.. Sen är det ju mkt mysigare med motorljud iofs

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Fin video =) Är det runt Messlingen ni kör? en kamrat har stuga där uppe å vi har planer att åka dit snart nån helg, är det värt att åka 20 mil norrut för skoteråkningen eller kan man lika gärna vänta tills de kommer lit mer snö?
Tack. Nej, vi var längre söderut och åkte. Se tidigare svar http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=21352&p=485642&viewfull=1#post485642

Var uppe i Messlingen i helgen, dock mest för att fiska i Storsjö med omnjed (så mest ledåka). Var dock ute och rekade lite snabbt för framtida skotertripp. Fanns en del snö på fjällsidorna men var rätt hårt tyvärr. Går säkert att hitta mer löst om man letar mer strukturerat. Skulle helst behöva komma ett par decimeter till dock.