Youtube : Här samlar vi sköna SKOTERfilmer.

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
Ett tips är att använda annan musik som är godkänd även för att se via mobil. Många kollar på telefonen så tillika jag så tyvärr kan jag inte ge annan kritik då det inte går att se.
eller så slänger man upp samma film utan musiken bara med motorljud? ;)

Patrikk

Aktiv medlem
8 mar 2011
56
0
1
Timrå
En liten film ifrån Åkersjön v.10. Grymt före där nu!
[video=youtube;btQAxfbLYjw]http://www.youtube.com/watch?v=btQAxfbLYjw&feature=player_embedded[/video]

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Har aldrig förstått tjatet om att skippa musik på skoterfilmer. Finns inget trökigare ljud än en tvåtaktare. Förstår väl om det är turbomaskiner i farten men det är inte ofta. Nej mer musik i skoterfilmena!

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Har aldrig förstått tjatet om att skippa musik på skoterfilmer. Finns inget trökigare ljud än en tvåtaktare. Förstår väl om det är turbomaskiner i farten men det är inte ofta. Nej mer musik i skoterfilmena!
Är ju skitstörigt när man inte hör på vilket varv det går. Men skippa musiken helt behövs ju inte, går att ha bägge delarna i lagom level.

Sen en sak jag retar mig på när man kollar hjälmkamera-filmer är att det ofta filmas förmycket Huv/backe och förlite horisont.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Underhållande!
Många "hemfilmer" kan bli ganska seeeega att titta på för utomstående som inte har ngt att relatera till det som filmats, här har du fångat intresset och lyckats behålla det hela filmen.
Mkt bra jobb! :)
Tack det var kul att höra och gör en mer motiverad att fortsätta! :D

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Ett tips är att använda annan musik som är godkänd även för att se via mobil. Många kollar på telefonen så tillika jag så tyvärr kan jag inte ge annan kritik då det inte går att se.
Jag upptäckte det nu efter att jag laddat upp den tyvärr :/ kan man se det innan om den kommer kunna visas på mobil eller hur vet jag det?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Du har väl musik på datorn? Slå igång någon musik du gillar själv där då så slipper vi andra lyssna på hiphop. :)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Känns som detta kan spåra rätt OffT men även jag säga att jag inte riktigt förstår det. Motorljudet från en hjälmkamera i princip det vidrigaste jag vet, funkar i 10 sekunder innan det börjar eka i öronkanalerna...

Sen ska det sägas att det rent tekniskt är lite svårt, spelar man klippet i 100% +-10% funkar det men annars låter det som att skotern går på speed eller valium... Men kan man filma "externt" och spela upp i normal hastighet då säger även jag att det bästa är kombinationen av både musik och motor. Fast jag är också en total musikjunkie och vill helst kunna köra med musik på högsta volym också :rolleyes:

Och till sist, känns lite fancy pants men den som lägger musiken kan ju ofta göra det för att skapa en speciell stämning eller för att förmedla något. Som i sleddreaming handlar första låten om dagdrömmar och jag visste att jag ville ha några långsamma njutklipp som man kunde drömma tillbaka till, sen hur bra man lyckas är ju en annan sak :cheesy:
Men väljer man fel musik så förstör det mer än det förhöjer filmen så visst är det inte självklart att man ska ha det, men själv föredrar jag helt klart musik/kombon med motor :)

[video=youtube;c484Iq7jWeE]http://www.youtube.com/watch?v=c484Iq7jWeE[/video]

Lägger jag in denna för att försöka hålla mig lite OnT även om den är lite kort. Såg den när vi hade 5 plusgrader här hemma och övervägde att emigrera...

Last edited:

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Lägger jag in denna för att försöka hålla mig lite OnT läven om den är liter kort. Såg den när vi hade 5 plusgrader här hemma och övervägde att emigrera...
det är tuffa tider just nu, plusgrader i februari är inte okej