Eftermarknads aluminium gasblock

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
skulle också kunna köpa ett plåtblock men tror de lär blir ruskigt kallt för tummen, visst borde brps gas arm passa på alublocket?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Aaaha tack för infon Svackan, ja då är det inte mycket att fundera på. Då får man beställa alu gasblocket och hoppas att det passar.

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Kollade upp vad de var förnågot man behövde för att den skulle passa till brp och polaris och de var bara en gasvajerförlängare från powermad, den såg ut som vilken förlängare som helst desutom

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Mitt är oxå trasigt i gängen, inte kul att köra då gasen rör sig upp å ner!

Hur dyr kan gasblocken som sitter på typ XP vara? Dom är väl i plast å borde inte va alltför dyra.
Under förra årets Duluth-tävlingar läste jag om skräckexempel där de plastgasblocksförsedda XP RS fick en faslig massa gashäng till följd av spruckna gasblock.
Hur stor omfattning det var vet jag inte, men de "ställdes" iaf tills BRP/motsvarande hade skeppat ett gäng nya, i alu - förmodligen från tidigare årsmodeller?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Under förra årets Duluth-tävlingar läste jag om skräckexempel där de plastgasblocksförsedda XP RS fick en faslig massa gashäng till följd av spruckna gasblock.
Hur stor omfattning det var vet jag inte, men de "ställdes" iaf tills BRP/motsvarande hade skeppat ett gäng nya, i alu - förmodligen från tidigare årsmodeller?
Det var så pass illa att det byttes ut på alla XP RS.