Tackar!Fariken va läckra skotrar ni gräver upp, du å din bror!! (om jag fattade rätt?)
Blir det samma puts på den där som på Liquifiren? Dreglade lite på "skoterns dag"
Gratulerar!
Klart snygg maskin men vad du än gör så lacka inte om huv och nya dekaler då sabbar du skotern TOTALT mycket avundsjuk.:rock:Jag håller inte med Yamaha_Nisse och Polaris-jimmy. värdet sitter ju i orginal skicket. skador och sånt i lack. det gör värdet högre. en veteran skoter ska inte vara hela perfekt!
"Ljudet" torde väl vara som ur vilken trippel INDY som helst då tom avgasystemet är likadant.Bilder på nyförvärvet som jag skaffat.
Helt orginal.
Skulle vara roligt att se några bilder på TXL:en....så den finns i skellefteåtrakten då?Jaha när kommer ljudfilen då?!? Jag och resten av forumets 10 tusen medlemmar håller på vänta ihjäl oss på att få höra den gamle trippelns "cracklin'n'brapplin"!
Visade bilderna för en intresserad arbetskamrat idag, han ryckte snabbt fram mobilen och visade sin uppstökade TX-L -80 och maskinerna ser ju nästan identiska ut sånär som på dekalen på sidan av huven. Dessutom har han även ett luftintag till vänster ovanpå huven, ser likadant ut men inte riktigt symmetriskt placerat (vad vi kunde se), är det orginal på TXL eller ej, vet du/någon?
Ska se vad som kan göras, det va bilder i mobilen.Skulle vara roligt att se några bilder på TXL:en....så den finns i skellefteåtrakten då?
Jag hade en gång en Polaris indy centurion 500 -81 men tyvärr var jag tvungen att sälja den då jag fick total plats brist och lite brist på pengar. Långt ifrån lika frän som din då din är mer speciell då den inte har den framvagn som 81:an hade.. Men jag diggade min centurion som bara den och det var en oerhörd racer om man tänker på vilken årsmodell det var. Men nu är jag ute efter en centurion igen så är det någon som sitter på någon eller någon som känner någon som har en centurion i årsmodell 79-81 får ni mer än gärna höra skriva en rad så jag får veta... Jag finns här med öppen hand för en centurion. :ciao: Det är ju som att vinna på lotto varje gång man ser en som är i så bra skick som din. Och då kan ju kanske alla som inte suttit på en Centurion tänka sig hur det äör att köra en. Det är mer som en dröm..
Ojojoj.. Jag var sugen innan att åka dit nu bli det ju ett måste nästan.. Såg att det var en centurion som skulle dit så det är du alltså. I värsta klassen va det va? Du kanske har läst eller hört eller kansken rentutav vet vilka barockaas är?? De tävlar med en massa ockelbo av alla de sorter. Jag är släkt med stor del av dom och vet vilka hela högen är.. :laugh:Intressant att det fanns 81or i sverige också.
Tror det fanns 5 st 80or som var svenskreggade..iallafall är min det.
Ska köra i lycksele i helgen på ovalrace(travbanan) om du vill se den i action.
Tyvärr är jag för rädd om den så det blir ingen tokkörning, men på rakorna går det ju alltid att gasa.
Vad har du för skoter då?? Centurion? Varför sätta in en 2 cyl motor??Så lite din har gått. Min har gjort 99000 miles och mer därtill för vajern är borta :laugh:
Jag såg att du har samma mätare som jag har på vraket (skotern).
Har du möjlighet och kika efter vart varvräknaren är inkopplad? Mina kablar är avklippta :argh:
Jag tänkte testa om den fungerar med en 2 cyl motor.
Fin skoter för övrigt. Kan inte vi byta skotrar? Jag är trött på att skruva och bygga nytt varje vecka...