Köpråd 4wd dragbil upp till 200 000 sek...

kjell krimminell

Aktiv medlem
18 dec 2010
52
0
1
Stockholm
Dax o damma av den här verkar det som...
DSC04710.jpg
Såhär gick det med min fina dragbil när en A6 inte kunde hålla sin fil ut ur en kurva...

Så nu e det vackert o vänta på försäkringsbolaget tills dom pungar ut.
Toyota LC var mitt förstaval, pratade med dom idag och jag kan få en i maj...
Eftersom norrmännen inte verkar så förtjusta i att hålla sig på sin sida vill jag inte stryka med i en liten bil som forester eller xc70, jag vet att det är bra bilar men om ni kört E6 Oslo-Alta så vet ni vad man möter för monster här. Jag kör typ 8000 mil/året så statisktiskt borde jag krocka en del. Pajeron var dyrare än LC så jag är skeptisk där.
Det här med pickisar då, jag har en lynx xtrim med förlängning så den är över tre meter, hur fan gör ni? hiluxen med enelhytt är bara 2,1 m typ?
XC90,Touareg,Cayenne osv kanske är superbra bilar, men jag skulle inte kunna komma till jobbet i en sån, det sticker lite för mycket i jante-ögonen och jag har full förståelse för det.

Snälla tomten, vad ska jag ta mig till?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Vänta på en LC.

Jag har min andra LC90 nu och det enda jag ångrar är att jag sålde min första för sju år sedan... det finns ingen bättre bil.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Ja vänta du.. annars tror jag du får upp xtrimmen på hiluxen men är ju så kassa säten i dom å du åker ju en del mil..
 

kjell krimminell

Aktiv medlem
18 dec 2010
52
0
1
Stockholm
Det blev en Hilux X-cab till sist, när jag skulle beställa LC ändrade dom datum till juli på leveransen. Det och att man ska kunna få upp skotern enkelt på flaket istället för att köpa nytt släp avgjorde.
Så nu den spännande frågan, vad gör man med metern som sticker ut? låter skiten hänga där bara?
Finns det nån smart lösning för att lasta/lossa skotern som man lätt får med sig när den är lastad?
 

Iggesota

Välkänd medlem
26 jan 2010
244
1
18
Iggesund
Det blev en Hilux X-cab till sist, när jag skulle beställa LC ändrade dom datum till juli på leveransen. Det och att man ska kunna få upp skotern enkelt på flaket istället för att köpa nytt släp avgjorde.
Så nu den spännande frågan, vad gör man med metern som sticker ut? låter skiten hänga där bara?
Finns det nån smart lösning för att lasta/lossa skotern som man lätt får med sig när den är lastad?
Är väl en bit off-topic nu men här har jag en Hilux som är VÄL :biggrin1: under 200000 som funkar bra att skjutsa en Xtrim med http://www.youtube.com/watch?v=Oee4c8rlQrs . Kommer inte att tveka att köpa en betydligt nyare när bettan ger upp..
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
IMG_0298.jpg

jag kör en transporter dubbelhytt med 2,5 m flak och det är inga problem med 2st rmk på flaket.