Bilder på era Polarisar!

Mach1 General

Välkänd medlem
22 okt 2009
100
1
6
Inget speciellt egentligen, nyligen avlastad efter hämtningen från ÅF.
Det som saknas är väl egentligen burkremmen som de glömde sätta fast.

ÅF satte dit min reg. skylt på huven, väldigt snällt men ack så fel.
om min ÅF ens klistrade fast reg. skylten på nåt annat ställe än vindrutan så skulle jag ha tvekat att köpa :argue: För rutan går ju alltid att byta :amen:
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Som jag tror..enda Indy 500 "Evolve" i tråden förutom den krockade lägger jag väl upp min skotran med :) Inte ombyggd (ännu) , inte värst, inte snabbast..men dock en polaris :) 1998 Indy 500 LC





 

Mortz

Aktiv medlem
5 jan 2009
50
1
1
Mörsil
jävla skit skoter .. brosans förra årets modell assult skar 3 gånger.. å årets blev chaiisit knäckt framme vid fotholkarna .. så passa dig om du ska hoppa med skoter:eyebrows:
Att din brors skoter skar förra året går inte ens att jämföra med årets då det i det stora hela är en annan motor, Nya Kolvar, ny topp, nya cylindrar(inte gjort på 09:eek:rna då de nya inte passar på gamla blocket.)Ska bli intressant att se om motorn funkar, min har då funkat klockrent hitintills.

Har redan hoppat med min och ännu tyder ingenting på sprickbildningar eller liknande, kan faktiskt varit så att din bror fått ett måndags exemplar.

Vi får väl se när säsongen är slut. Kanske man får nytta av garantin också.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Börjar ta sig nu, fixa en oljebehållare, bestycka förgasarna och montera 19t drevet sen är den väll nästan klar, eller iallafall körduglig, kommer väll en förlängning framöver så fort man får tag på en 345 matta med minst 38mm kammar..






SKa dock strippa huven på dekalerna så den blir helsvart, sen några dekaler från *ett annat skoterforum som inte får nämnas här*


Mod listan är väll nått i klass med följande, var original när den köptes:

* Liberty 600 twin från nyare polaris
* Polerat chassie
* servad, lackad och Ombyggd boggie för att kunna köra utan yttre boggiehjul
* Genomgången och lackad framvagn
* Hemmabyggd slutburk (pga att originalburken till motorn inte fick plats, låter gott dock, tyst men lite ettrigare än org)
* 4" höjare
* Fatbar med styrpad
* Lyktsköld
* Edge tank
* Switchback dyna
* kapat hål i huven för pipan då den inte fick plats annars
* Plastskidor med dubbla kormantstål
* Handskydd/kåpor
* Förlängt gasvajern
* 32mm hk matta
* Lindat pipan med avgasbandage eftersom den kommer få snö på sig så den inte spricker eller kyls ner
* Renoverade fox dämpare (det var dock gjort av förra ägarn)

Och säkert nått jag har glömt.. Har som blivit några tusen nerlagt, men värt varenda krona :)

Det som är kvar är väll en förlängning till 345 och högre kammar samt en chassieförlängning till det :)
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
dålig bild tyvärr, tog ett snabbt kort med mobilen bara efter allt var klart..

*44mm matta
*SLP ställbart variatorkit
*fatbar styre och höjare
*Ner drevning kommer när jag får in lite pengar =)