Jag vill bara GRINA! Stenmarks Maskin? Viper -04 Noslip

Status
Stängd för vidare inlägg.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
håller med 2000 tar dom ju inte ens på firman för tusan!!! här i kiruna skulle allt kosta cirka 9000 för ny matta och montering och då kostade mattan 7500
 

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
sen om du hade hoppats på att få tillbaka pengarna för något jobb du lejde svart skulle inte jag gå med om ifall jag var företaget!
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jo för att stenmarks tog 468kr st för hjulen. Och Yamaha Center tog 995 st.
Därför att Stenmarks antagligen gav dig hjul från en SkiDoo (därför också 9 kuggs). Inget fel i det, men du hade fått dem till det priset från vilken SkiDoohandlare som helst.

Jag skulle vilja se någon hitta 8 kuggs NoSlip för 500:-, finns inte i SkiDoos sortiment alltså blir det dyra WahlBros eller Duells...
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Därför att Stenmarks antagligen gav dig hjul från en SkiDoo (därför också 9 kuggs). Inget fel i det, men du hade fått dem till det priset från vilken SkiDoohandlare som helst.

Jag skulle vilja se någon hitta 8 kuggs NoSlip för 500:-, finns inte i SkiDoos sortiment alltså blir det dyra WahlBros eller Duells...
duells hjulen är wahlbros.
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Därför att Stenmarks antagligen gav dig hjul från en SkiDoo (därför också 9 kuggs). Inget fel i det, men du hade fått dem till det priset från vilken SkiDoohandlare som helst.

Jag skulle vilja se någon hitta 8 kuggs NoSlip för 500:-, finns inte i SkiDoos sortiment alltså blir det dyra WahlBros eller Duells...
Inget fel i det? Jag beställde 8 KUGGARS och fick 9 KUGGARS.

I mitt huvve blir 8-9=1

Prova med mini räknare 8-9=1

Ju du det är fel med det de är 1 kugg för mkt.
 

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
men du bör väl förstå att du ska kolla varan före du monterar den?

om jag skulle beställa ny uppsättning fälgar med däck, sen skulle jag få hem fel dimension på fälgarna skulle jag ringa företaget FÖRE jag monterar det.

nu var det kanske lite synd att du inte han se felet före du monterade dom drivhjulen som var fel, men ta det kanske som en läxa till nästa gång.
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
sen om du hade hoppats på att få tillbaka pengarna för något jobb du lejde svart skulle inte jag gå med om ifall jag var företaget!




Har du bytt matta & och till no-slip på en Viper Er? Många ställen ta 2000kr och mer...


Jag tycker själv jag lyckas rätt bra här i livet med att diskutera och fixa det bra för mej själv och mina nära. En sak har jag lärt mej, är jag på stridig och begär mkt kanske man får en del av det begär. Är man liten och visa sej svag får man inget. Är samma förhandling sätt dom stora i världen använder och det funka bra för dom och mej. Med din inställning får man stå tyst i ett hörn och inte få nått.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Inget fel i det? Jag beställde 8 KUGGARS och fick 9 KUGGARS.

I mitt huvve blir 8-9=1

Prova med mini räknare 8-9=1

Ju du det är fel med det de är 1 kugg för mkt.

Det vet jag, jag hade matte i skolan.

Men det jag menar är att OM en skoterfirma i Sverige erbjuder 8kuggs NoSlip för 500:- så skulle då jag bli myyycket misstänksam på om jag och tjommen bakom disken pratar om samma sak.
 

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Så jag anser att ni ska ersätta mej med 3097kr+frakt. Tänker även vända mej till allmänna reklamationsnämden och höra deras åsikt.
Jag kommer lägga upp detta mail på dom flesta skoter forum så dom andra ser hur ni tar hand era kunder. Tar ni ert ansvar visar det Er goda sida. För jag lägger upp Era svar med.

Vänligt men bestämt Häls. Tobias Andersson
Med denna inledande diskusition från din sida skulle jag ha full förståelse om Stenmarks maskin valde att sätta tjursidan till. Jag skulle säga att motsatsen till ditt "tuffa" beteende för att komma någonstans här i världen håller bättre i långa loppet. Med ett trevligt bemötande och lite förståelse så har man massor med gratishjälp och god service.

Lyckatill.
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Det vet jag, jag hade matte i skolan.

Men det jag menar är att OM en skoterfirma i Sverige erbjuder 8kuggs NoSlip för 500:- så skulle då jag bli myyycket misstänksam på om jag och tjommen bakom disken pratar om samma sak.
Om man inte har så mycket kunskap om priser och dylikt kanske man inte vet att det är för billigt...;)
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
men du bör väl förstå att du ska kolla varan före du monterar den?

om jag skulle beställa ny uppsättning fälgar med däck, sen skulle jag få hem fel dimension på fälgarna skulle jag ringa företaget FÖRE jag monterar det.

nu var det kanske lite synd att du inte han se felet före du monterade dom drivhjulen som var fel, men ta det kanske som en läxa till nästa gång.

Så om du beställer 5/112 och får 5/110 ser du det innan montering? Kanske om du ser att det är 15 tum ist för 17 då ser du det.
Lycka till.
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Med denna inledande diskusition från din sida skulle jag ha full förståelse om Stenmarks maskin valde att sätta tjursidan till. Jag skulle säga att motsatsen till ditt "tuffa" beteende för att komma någonstans här i världen håller bättre i långa loppet. Med ett trevligt bemötande och lite förståelse så har man massor med gratishjälp och god service.

Lyckatill.

Jag har absolut förståelse att man ska vara trevlig och snäll. Vilket jag har varit. Men jag mena att man måste kräva för att få. Så är det i mitt liv ivf. Och jag anser fortfarande att stenmarks gjorde ett grymt fel när dom skickade fel hjul. Ännu värre tycker jag det är att dom inte änns svara på på tel eller mail.

Jag kommer aldrig mer att handla där. Det var det jag ville varna andra för att dom inte tar hand om sina kunder. Absolut kan alla göra fel, inget med det men man måste stå för det sen och lösa problemet.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Med denna inledande diskusition från din sida skulle jag ha full förståelse om Stenmarks maskin valde att sätta tjursidan till. Jag skulle säga att motsatsen till ditt "tuffa" beteende för att komma någonstans här i världen håller bättre i långa loppet. Med ett trevligt bemötande och lite förståelse så har man massor med gratishjälp och god service.

Lyckatill.
Word. Är själv lite väl hetlevrad ibland, men vet av erfarenhet att man kommer mycket längre med saklighet och trevligt bemötande.

Vad gäller att hitta 8 kuggs non-slip drivisar för kring 500 spänn så rekommenderar jag som vanligt www.richmotorsports.com. Köpte wahlbros 8 kuggs non-slip av rich och gav långt under 500 spänn styck för dem. Inklusive frakt till Svedala.

Enda felet som jag ser ha gjorts här är att mottagningskontrollen av det man fått levererat överensstämmer med det man beställt klickat här. Tråkigt, men man gör aldrig om det igen sen. Att nån här uppe (ej trådskaparen) menade på att montören skulle kollat det känns rätt långsökt. Hans jobb var att montera de delar han fick väl..?
2k för ett dylikt jobb tycker iallafall jag var billigt. Inte superhändig och har framförallt dåligt med plats och utrustning för att meka, så för mig hade 2k för ett dylikt jobb varit taget direkt! Självklart förutsatt att personen kan sin sak och är noggrann, men det är givet för mig.

//Rob
 

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Jag har absolut förståelse att man ska vara trevlig och snäll. Vilket jag har varit. Men jag mena att man måste kräva för att få. Så är det i mitt liv ivf. Och jag anser fortfarande att stenmarks gjorde ett grymt fel när dom skickade fel hjul. Ännu värre tycker jag det är att dom inte änns svara på på tel eller mail.

Jag kommer aldrig mer att handla där. Det var det jag ville varna andra för att dom inte tar hand om sina kunder. Absolut kan alla göra fel, inget med det men man måste stå för det sen och lösa problemet.
Det jag menar är att skälla och tala om att man skall hänga ut dom på forum brukar inte vara ett lyckat recept från 1:a början. Då vill man kanske inte svara på mailet du skickade.
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Det jag menar är att skälla och tala om att man skall hänga ut dom på forum brukar inte vara ett lyckat recept från 1:a början. Då vill man kanske inte svara på mailet du skickade.

Dom måste svara. Det är en affär dom kan inte bara sälja och skita i allt efteråt. Kan kan dom väl men då bruka dom inte bli lång varade.

Sen absolut jag skulle ha kollat dom innan. Vilket ja gjorde men mätte endast så axeln va rätt. Men det var första gången i mitt liv ja höll i ett par No-slip. Men som sagt jag kommer kolla nästa gång.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Vet inte riktigt varför jag lägger mig i denna diskution, har inte haft något med stenmarks att göra så jag säger varken bu eller bä.

MEN en anledning till att dom inte svarar va kanske för att dom inte förstod ett jota av ditt mail?

Jag förstod då inte allt förän jag hade läst igenom det 3 gånger. Konstiga meningsuppbygnader, inge skiljetecken osv. Svårtläst.

Sedan förstår jag att du är upprörd om du nu skulle till fjällen och hade bokat resan och hela köret. Men varför boka en resa när maskinen inte ens fungerar? och som andra har påpekat, varför betala 2000kr för hjulpressning och mattbyte?

Ska jag säga vad jag tror så tror jag inte du kommer få ut något, eftersom de hjul du vill ha inte ens finns (enligt andra skribenter i tråden?)

men vad vet jag!

/Meight
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Vet inte riktigt varför jag lägger mig i denna diskution, har inte haft något med stenmarks att göra så jag säger varken bu eller bä.

MEN en anledning till att dom inte svarar va kanske för att dom inte förstod ett jota av ditt mail?

Jag förstod då inte allt förän jag hade läst igenom det 3 gånger. Konstiga meningsuppbygnader, inge skiljetecken osv. Svårtläst.

Sedan förstår jag att du är upprörd om du nu skulle till fjällen och hade bokat resan och hela köret. Men varför boka en resa när maskinen inte ens fungerar? och som andra har påpekat, varför betala 2000kr för hjulpressning och mattbyte?

Ska jag säga vad jag tror så tror jag inte du kommer få ut något, eftersom de hjul du vill ha inte ens finns (enligt andra skribenter i tråden?)

men vad vet jag!

/Meight
Resan var bokad lång tid innan och skotern hade vare ok, om dom skickat rätt grejor. Hjulen (8kuggars) jag skulle ha finns men dock inte i skidoos jag beställde inte ski-doo hjul, Utan 8 Kuggars. Sen som andra skrev med vad är det som är fel att betala 2000kr för att byta matta m.m då man inte har möjlighet att göra det själv? Svårt att ta in den i lägenheten el vara ute i snön.


Men snälla. Kan inte du ren skriva det så ska jag skicka det igen och se om dom svarar då? Tack på förhand
 
Status
Stängd för vidare inlägg.