Inte för att vara spydig på nåt sätt... :hello:
Men om du nu vet vad som skiljer så kan du väll tala om det.
Kanske hade kunnat säga vad det är då.
Aha! Läste om nån som hade köpt en nyare 600H.O och han tyckte inte den var lika rapp som sin äldre 600. Så då sa dom att den äldre var lite rappare i starten pga att den hade kortare slaglängd. Fast jag vet inte om det är sant
Frågan gällde
800 vs.
800 HO , inte
600 vs
600 HO !!!!!!
800 HO motorn kom och placerades först i 2003 års
Ski-Doo Summit-X 800 HO
Men den vanliga 800'an producerades vidare under ett par år så det finns faktiskt tom REV'ar som inte har
800 HO motorn !!
Det som skiljer
800 HO'n mot den vanliga
800'an är i
stora drag :
* Annan portning i cylindrarna
* Andra reedventilkorgar
* Bort plockad Boost Bottle.
* Lite ändrad pipa
* Lite ändrad tändkurva
Beroende på val av tändkurva, pipa och topplock ger en standard/original
800 HO mellan 138-141 Hk
Blocket och veven är exact lika !
De vanliga 800 cylindrarna kan portas till HO specifikationer.
.