Vad har ni alla yamaha ägare gjort med era skotrar inför denna säsong?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Jadu vars ska man börja?
Köpte en SRX700 98a för ett löjligt billigt pris (Hälften av vad den är värd :evil:)
Tyvär kan man ju inte köra en original yamma å eftersom alla sa att det var omöjligt att få en SRX till en riktig busmaskin så satte jag igång.

Är ju van polaris Förare så bra fjädring stod högst på listan följande saker är gjorda hitills mer kommer:

Fox racing clicker dämpare i framvagnen i ett par hemmabyggda dämpartorn
43cc mått samt 8stegs click nyrennade och lackade blåa.

Firecat f7 boggie, blästrad/lackad med svarta skenor och resten av detaljerna utom dämpare /boggiehjul yamaha blåa.

Firecat F7 matta 325/35/35 en atack20 är på igång till våren.

Kortade/breddade fotsteg ca 180mm breda nu och kapade i bakkant för att likna Pro XRens fotsteg, även vrålförstärkta så de tål att tucktas, samt borrat hål i dem för att släppa ut snön Halkskydd på ingång!

Nya trailingarmar under konstruktion!

10" höjjare samt rakt styre med hooks och ett par blåa sportech kåpor.

Kylare uppbyggda i tunneln och bakre kylarn borttagen.

Omkapad tunneln i bakkant för en snyggare look, samt en kort förlängning på cirka 10cm.

Polaris Pro XR440 stänka.

Sprillans nya SLP Powder Pro Skidor.

nya avgastätningar i motorn.

Dynan under ombyggnad skall bli högre samt lite kortare och kläs om helsvart.

Tunneln lackad mattsvart samt att fotstegen skall poleras.

Crosshuv på igång till våren.

Mer kommer och bättre bilder!

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Rails : Men dra en gräns! Detta var riktigt coolt bygge:D är ju så där srx:arna ska se ut föh fan hehe. Den där lär gå riktigt bra och rolig lek skoter, den bästa yamaha triple motorn också, Men dynan på andra bilden var gode sunkig ! :p

Keep it up! :rock:

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Läs lite ovanför så ser du varför dynan är som den är, skulle skjutsa hem polarn så slängde bara dit skiten, är just nu under ombyggnad och tack för kommentaren! :)

trip

Välkänd medlem
23 sept 2007
112
0
6
KIRUNA
detta har gjorts inför denna vinter: fyllt olja och tankat. Det är ju förtusan en yamma =)

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Har inte gjort så mycket till denna säsong. Bytt matta till en 44mm ,non-slip drivhjul, alla lager i boggien och en vevaxel tätning.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Den e grym å köra :D Alla som säger att en Yamaha inte går på rullen måste fan prova den. Sprättar upp hur lätt som helst, då man VILL att den ska upp ;)

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jadu vars ska man börja?
Köpte en SRX700 98a för ett löjligt billigt pris (Hälften av vad den är värd :evil:)
Tyvär kan man ju inte köra en original yamma å eftersom alla sa att det var omöjligt att få en SRX till en riktig busmaskin så satte jag igång.

Är ju van polaris Förare så bra fjädring stod högst på listan följande saker är gjorda hitills mer kommer:

Fox racing clicker dämpare i framvagnen i ett par hemmabyggda dämpartorn
43cc mått samt 8stegs click nyrennade och lackade blåa.

Firecat f7 boggie, blästrad/lackad med svarta skenor och resten av detaljerna utom dämpare /boggiehjul yamaha blåa.

Firecat F7 matta 325/35/35 en atack20 är på igång till våren.

Kortade/breddade fotsteg ca 180mm breda nu och kapade i bakkant för att likna Pro XRens fotsteg, även vrålförstärkta så de tål att tucktas, samt borrat hål i dem för att släppa ut snön Halkskydd på ingång!

Nya trailingarmar under konstruktion!

10" höjjare samt rakt styre med hooks och ett par blåa sportech kåpor.

Kylare uppbyggda i tunneln och bakre kylarn borttagen.

Omkapad tunneln i bakkant för en snyggare look, samt en kort förlängning på cirka 10cm.

Polaris Pro XR440 stänka.

Sprillans nya SLP Powder Pro Skidor.

nya avgastätningar i motorn.

Dynan under ombyggnad skall bli högre samt lite kortare och kläs om helsvart.

Tunneln lackad mattsvart samt att fotstegen skall poleras.

Crosshuv på igång till våren.

Mer kommer och bättre bilder!
Grym! Ny dyna kanske? ;)

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
har flyttat fram styrtstången på min nu 2 cm! gick hur bra som hälst! med lite våld så går de! vart endå en liten skillnad! la bara dit brickor! och de verkar då funka!
hade inga bra bilder men..

Medlem
13 jul 2008
18
0
1
Töre
Har:
Bytt olja i kedjehuset
Bytt Stift
Haft ner boggien och svettsat W-armen och förstärkt (höll på att gå av på 2ställen)
Bytt variator rullarna
Bytt inre tändspole (slutade tända förra sesongen)
Monterat ReedSpacers...

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Förläng boggien till 345 38mm
chassiförlängning
quickrods
lite högre styrhöjare
xenon kit
handskydd
bytt kolvringar + kolvar
satt på heelclicker kit (väntar på locket till variatorn ifrån yamaha så jag får på röda fjädern)
beställt ryde fx dämare fram + dämpar adaptrar (tack yamaha nisse för tipset)
nya munstycken i förgasarna (147.5)
slp trippel pipor
o sist men inte minst en bänkning hos Mulle inbokad den 14e januari för injustering så man får den att gå riktigt
ligger redan på 14000:- innan jag ens har fått den o gå som folk =PP

sen blire väl nonslip + en ny matta till nästa sesång antar jag om jag inte byter skoter, sen har jag dropbrackets liggandes i ladan som ska på bara jag får tummen ur arslet o tar bort fotstegs kylarna så jag kan montera dom =)

miller33

Ny medlem
28 dec 2008
2
0
1
FALUN
Hjälp en stackars kvinna med ett arvegods....Yamaha ET 340 från nån gång på -80 talet. Vilket bränsle tankar jag? 95?

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Förläng boggien till 345 38mm
chassiförlängning
quickrods
lite högre styrhöjare
xenon kit
handskydd
bytt kolvringar + kolvar
satt på heelclicker kit (väntar på locket till variatorn ifrån yamaha så jag får på röda fjädern)
beställt ryde fx dämare fram + dämpar adaptrar (tack yamaha nisse för tipset)
nya munstycken i förgasarna (147.5)
slp trippel pipor
o sist men inte minst en bänkning hos Mulle inbokad den 14e januari för injustering så man får den att gå riktigt
ligger redan på 14000:- innan jag ens har fått den o gå som folk =PP

sen blire väl nonslip + en ny matta till nästa sesång antar jag om jag inte byter skoter, sen har jag dropbrackets liggandes i ladan som ska på bara jag får tummen ur arslet o tar bort fotstegs kylarna så jag kan montera dom =)

Niice dude, låter ju nästan som jag, har de mesta du gjort på din :D hehe

Akksel

Aktiv medlem
27 jul 2007
64
0
6
Norrland
När ni köper powder pro skidorna, passar dom rakt av eller måste man modifiera nånting för att få dit dom?