Nu ska det trimmas 2-takt trippel

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Nehe inga kommentarer?.... prövar med ännu fler bilder då :)

Boggien ny lackad och genom gången.. ny renoverade dämpare

Tagit bort hålet för krängningshämmarn + lackat

BOYSEN Reeds

Piperna ny lackade....

Bättre bild på portningen i vevhuset...

Och sist men inte minst en bild på chassiet som ska få smaka HP i vinter ;)

Han göra mycket idag :) kul när det räntar på lite ibland...
I morrn ska jag till luleå och shoppa lite kläder med sambon :S samt fara in med blocket och cyllarna på glasblästring :).........

over and out

En liten kommentar nu då?

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Ja ikväll blev det inte så mycket gjort men har i alla fall hunnit vara in och glasblästrat allt som är portat... Sen ikväll så började jag kolla hur lång förlägningen kommer blir på xtra12 som är 307... och ska bli 345.... fick fram att den ska bli 24cm cc längre? lät mycket.. kommer göra så att jag monterar in boggien sän försöker mäta hur långa man ska göra dem....

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Varför lägga så mycket pengar på en gammal skoter? Varför inte köpa ngt nyare och mer modernt och jobba från det?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Varför lägga så mycket pengar på en gammal skoter? Varför inte köpa ngt nyare och mer modernt och jobba från det?
Varför ens lägga en sådan kommentar? Folk brinner för olika saker och det är inte årsmodellen som räknas, det är framfarten!! :mad:

Ser ut att bli en riktig dräpare Robbbo! Lagom avis! :evil:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Varför ens lägga en sådan kommentar? Folk brinner för olika saker och det är inte årsmodellen som räknas, det är framfarten!! :mad:

Ser ut att bli en riktig dräpare Robbbo! Lagom avis! :evil:
Tja

Eeeeeexakt Polaris_snow! Jag själv tänker inte ens kommentera det själv ;)

Och tackar Koffe91 för din fina kommentar!!

Nu över ny året har det inte blivit mycket skruvande men har hunnit med att tuckta syrrans cougar :) dem går ju som ett strykjärn dem där men dock väldigt halkig matta och slö motor.. men ändå man kom ut i alla fall :)

Nu idag kom vi hem och så har jag hunnit med att skruva lite i alla fall...
Måttat in xtra12 boggien och håller på att göra förlängningar nu till skenorna genom att den är 307 och jag kör med 345 matta.....

Kommentera gärna nån mer om vad dem tycker

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
idiotisk komentar om jag får vara ärlig, allt handlar bara om att låta fantasin flöda! inte lika roligt att "modda"2 en nyare skoter, de enda man kan göra på dom är fan pipor och en ny huv i storsätt sen så har dom allt, men med en gammal så finns de så förbannat många alternativ att göra roliga och snygga saker! plus att ist för att köpa en ny så gör man sin gamskoter till en "personlig" skoter, så tänker iaf jag men..

sry OT men för övrigt ett grymt arbete! gillar de :D

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
idiotisk komentar om jag får vara ärlig, allt handlar bara om att låta fantasin flöda! inte lika roligt att "modda"2 en nyare skoter, de enda man kan göra på dom är fan pipor och en ny huv i storsätt sen så har dom allt, men med en gammal så finns de så förbannat många alternativ att göra roliga och snygga saker! plus att ist för att köpa en ny så gör man sin gamskoter till en "personlig" skoter, så tänker iaf jag men..

sry OT men för övrigt ett grymt arbete! gillar de :D

:rock: Tackar!

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Har du sökt efter nått bigbore kitt till motorn??
Hadde inte SLP nått fränt...

Nja jag har hittat 75mm kolvar men det blir ändå bara 861cc i den så tyckte inte det var så stor vits.. har dock inte sett några färdiga BIGBORE cylindrar....hardu och vad är dem för cc?

Har ju redan beställt wiseco kolvar till den så frågar mest för nyfikenhetens skull ;)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tackar!!

Har försökt vara ute i garaget men fick slut ved så det tog inte många minuter så började man frysa... hmmm... vill ha varmare nu! -5 och snö i massor tack :)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Ja nu har man fått gjort lite på boggien i alla fall...

Han dock inte göra färdigt med vändhjulsaxeln....

Blev rejält med 8mm alu :) Kanska får man in boggien i morgon så man kan börja mäta lite till framvagnen :D

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Ser fränt ut... Tänker du köra med alla 4 hjul bak eller blir det kortad axel och bara 2 hjul invändigt ?

Nja det blir nog 2 vändhjul som jag har tänkt nu i alla fall ;)
Ser ju lite mer racing ut :) fast det är ju lite nackdelar med det tyvärr...

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Fasen vad duktiga alla verkar vara på att mecka..

De är bara jag som inte kan skruva :(

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Fasen vad duktiga alla verkar vara på att mecka..

De är bara jag som inte kan skruva :(

Tackar för den :)
Men för att "kunna" mecka så måste man meka... en hel del :)
Bara börja med nått litet och sen öka.
Ett tips är att ha GOTT OM TID när man ska meka... och ta det luuugnt
:hello:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Så då var den monterad :)

Blev riktigt bra tycker jag...
Fast nu blir det demontering och börja på en inpulsgrej av chassiet ;)

Hehe kompisen idag frågade om jag skulle köra nått denna vinter :)
Nja jo det ska jag väl sa jag hehehe kul och skruva :p