Nu ska det trimmas 2-takt trippel

Lynxx

Välkänd medlem
4 mar 2008
196
0
6
Jämtland
ser bra ut å mycket kvar av säsongen e det. =)
expansionskärlet e ju till för om det kokar och eftersom vätskan expanderar när den blir var osv. Annars skulle ju slangarna först spricka å skulle dom inte det så skulle ju dom sugas ihop när skotern e kall(jämför den halvfulla plastbensindunken som man fylt i varmgaraget och ställer ut i några timmar i minus 20.
Jag e dålig på polaris och vilket håll vattnet ska flöda men om jag inte missminner mig så e det ju kopplat så att det ska tryckas upp till expansionskärlet å vidare. hoppas någon annan kan svara mera säkert

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
nå orkar inte nu läsa igenom allt igen, men portade du själv motorn eller lämnade du in den till någon?

såg på blocket att mulle höll på att sälja bort sina portningsgrejer

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
nå orkar inte nu läsa igenom allt igen, men portade du själv motorn eller lämnade du in den till någon?

Nej jag har inte portat den själv... dock var jag med när dem portade den... En som jag känner som portat måååånga motorer som gjort det fina jobbet på min....

Återfallet: det var lite manliga prylar där du :D

xLas: En ledtråd är att den har hjul... kanske boggie hjul? :aetsch:

Mulle

Välkänd medlem
2 mar 2005
498
0
16
Mora

En snickare säljer inte sin bästa hammare!

Dynomite

Välkänd medlem
29 sept 2007
300
0
16
Norge
En snickare säljer inte sin bästa hammare!
Hallo Mulle;) håper det er bra med deg og fruen, lenge siden jeg har vært på besøk men kommer nok innom en tur igjen.
Satser også i vinter på 70-90 kjøringer:ciao:
PS....kanske jeg tar med noen SKIKKELIGE scootere og besøker deg på hytta i vinter.....hehe

Hilsen
Ottar