Vilket märke kör ni..?

Vilket märke kör du?

• Totalt antal som röstat
    246

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Vilket är det största märket globalt sett?
Störst i Usa enligt obekräftade källor(Nu tar jag Nordamerika,eftersom den nordiska marknaden är så löjligt liten,och den övriga globala marknaden i princip obefintlig):

1 Arctic Cat
2 Polaris
3 Ski-doo
4 Yamaha

Nån som är sugen på att kolla upp detta?

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
Lynx så klart! man vill ju inte ligga och skruva efter 500meter "host" arctic cat "host"
Vet att det inte är tillåtet med märkes tjafs, men "race 800ftw" bad om de...

Race800ftw: synd bara att lynx inte tål kyla. Måste ju stå i varmgarage om dom ska starta någon gång, sen drar dom ju ett par insugsgummin pär 10 mil och vartenda fotsteg ser ut som en banan. Så jag vet väll inte om de är så mkt bättre.
De där är väl olika från maskin till maskin det där! Bara för att nån maskin krånglar betyder väl det inte att alla har samma problem, kan finnas många egen förvållade faktorer till att just den maskinen krånglar också. Om de nu var så mkt fel på nån utav varför skulle de då fortsätta säljas och varför skulle folk fortsätta köpa dom? Less man blir på sånt där märkes tjafs joll...:eviltongue:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
De där är väl olika från maskin till maskin det där! Bara för att nån maskin krånglar betyder väl det inte att alla har samma problem, kan finnas många egen förvållade faktorer till att just den maskinen krånglar också. Om de nu var så mkt fel på nån utav varför skulle de då fortsätta säljas och varför skulle folk fortsätta köpa dom? Less man blir på sånt där märkes tjafs joll...:eviltongue:
Exakt. Det beror mycket på hur man behandlar och sköter om sin maskin. Visst alla märken har sina för och nackdelar. Sen kan man ha otur och få ett söndags exemplar som bara racklar men det finns såna från alla märken, till och med Yamaha.

Plass'n

Aktiv medlem
28 sept 2008
98
0
6
Arjeplog
Störst i Usa enligt obekräftade källor(Nu tar jag Nordamerika,eftersom den nordiska marknaden är så löjligt liten,och den övriga globala marknaden i princip obefintlig):

1 Arctic Cat
2 Polaris
3 Ski-doo
4 Yamaha

Nån som är sugen på att kolla upp detta?

Vart har du snappat upp den statistiken ? :hmmmm:

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Skidoo, mest för att jag ville prova en ordentligt vässad maskin och att den stod på en kompis hemmaplan.

Tanken var Lynx men den avbeställdes när leveranstiderna var så långa.

Jag har ägt 3 märken själv men kört alla märken under min "karriär", och kan väl enkelt konstatera det vissa träskallar inte kan, alla märken är bäst på något, ingen är bäst på allt.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Har blivit uppfostrad med att Arctic Cat bara skär och att Polaris är skräp.
Men så tycker faktiskt inte jag nu, men jag har då gjort det. Även fast man fortfarande har vissa fördomar (hehe) :rolleyes:

yammaha

Medlem
21 jan 2009
8
0
1
yamaha for ever yamaha är som ett duracellbateri går o går o går i all evigheter

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
det handlar inte om vilket märke man kör, utan hur man behandlar sin skoter som avgör livslängd osv.