varför tror du renskötare kör 550?
Inte om man bor i samma hushåll och den huvudsakliga användaren (alltså 50.1%) står för försäkringen.Inte för att vara negativ, men kallas inte det fösäkringsbedrägeri?
Skriver du skotern på nån i annan åldersklass och boendeort är det klart att du kan få ner försäkringen.
jag gissar att din farsa inte har en MXZ eller Freestyle 550 vilka har en annan utväxling än t.ex. Ski-Doo GTX 550
ne har inte fel.. därimot har dom börja köpa phazer istället för den har nog med hk och är 4takt samt dra lite bensin!Menar du lapparna då?
isåfall har du nog fel , dom flesta jag känner och har sett brukar ju köra vätskekylda maskiner tex revar och Mountaincat modeller och nytro.
Du har helt fel inställning dock. Premierna är dyra för att vi är den grupp som vållar mest skador.Haha för det första så tror jag inte att jag är den enda ungdomen här på forumet som har skrivit sin skoter eller bil på sina föräldrar för att få ner försäkringskostnaderna. Nu vet jag ju inte hur gammal Andjul är men är du under 25 så borde du också testa det istället för att ge bort pengarna till försäkringsbolagen
Å för det andra så även om en gtx inte växlar likadant som mxz 550 så är det dock ändå ca. dubbelt så mkt effekt i en 600, det är ju fakta. Därför skulle då jag köpa en 600 eftersom jag tror han kommer tröttna riktigt fort på en 550 då han säger att han ska använda den som "hopp och bus"-skoter.
Men det är ju bara jag
Vet att det är fel i grunden men till skillnad från dig så tycker jag att 9300/år bara i försäkringskostnader är mycket pengar när man är studerande och hittils aldrig haft någon nytta av försäkringen. Dålig liknelse att man "leker bebis" bara för att man inte vill kasta pengarna i sjön när man inte har fast inkomst. Du säger ju att du själv har gjort detta? :hmmmm:Du har helt fel inställning dock...Min bil stod på farsan tills för ett år sedan...9300 per år är inte så hemskt.
Du har helt fel inställning dock. Premierna är dyra för att vi är den grupp som vållar mest skador.
Min bil stor på farsan tills för ett år sedan, då var det dags att göra rätt för sig. 9300 per år är inte så hemskt.
Fast och andra sidan, man kan leka bebis tills man är 25 om man känner för det.
Man brukar säga att "har man inte råd med försäkringen så har man inte råd med prylen."Vet att det är fel i grunden men till skillnad från dig så tycker jag att 9300/år bara i försäkringskostnader är mycket pengar när man är studerande och hittils aldrig haft någon nytta av försäkringen. Dålig liknelse att man "leker bebis" bara för att man inte vill kasta pengarna i sjön när man inte har fast inkomst. Du säger ju att du själv har gjort detta? :hmmmm:
Då jag börjar jobba ska jag skriva mina fordon på mig själv för att börja samla "skadefria år" hos försäkringsbolagen. Back to topic!
Att jag själv förstod allvaret efter året och gjorde ett ägarbyte (speciellt när det gäller bilar). Nu vet jag i och för sig inte om han har haft skotrar på föräldrarna i en dag eller 10 år.Bara en fråga, om han nu har fel inställning som tänker som han gör, varför hade då du din bil skriven på din far?
Man brukar säga att "har man inte råd med försäkringen så har man inte råd med prylen."
Så om du studerar till 24, kommer du ha alla fordon, livsförsäkringar och övriga bokföringar på dina föräldrar?
Tyvärr så får man inte bonus på skotrar vad jag vet:hmmmm2:
Att jag själv förstod allvaret efter året och gjorde ett ägarbyte (speciellt när det gäller bilar). Nu vet jag i och för sig inte om han har haft skotrar på föräldrarna i en dag eller 10 år.
Som tidigare så är det helt ok om den huvudsakliga användaren står för försäkringen, inte 1% eller 0.Vad för allvar? Man får ju ha fordon så vitt jag vet på exempelvis föräldrarna.. Nära släktingar, familj med mera... Men visst, jag kan ju ha fel men jag har iaf för mig det... så isf, vad är problemet?? att en del inte får ha sakerna skrivna på föräldrarna och därför är avundsjuka på andra som får har det och får mer pengar över som dom kan lägga på soppa eller godis till skotern osv??