Styrhöjarehysteri

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Robin

Styrhöjare är väl inget fel.

Men folk som har höjjare så höga att man bokstavligt talat står upp och kör med armarna i 45graders vinkel har jag aldrig förstått mig på.
Det är inte skönt och det kan inte vara skönt, samtidigt som man tappar allt vad smidighet heter..

Stå upp och nästan få sträcka sig litegrann för nå styret är perfekt, i och med att man alltid böjer lite på benen och ryggen när man kör.

W

w3stman

Jag har styrhöjare på min skoter för att jag har fått mycket fler kompisar sedan de såg att jag hade en sån.

Jag har blivit lite utav en ledare i flocken.
hahhah, idol. Kunde fan inte säga det bättre själv :hello:

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
Jag har styrhöjare på min skoter för att jag har fått mycket fler kompisar sedan de såg att jag hade en sån.

Jag har blivit lite utav en ledare i flocken.
Hahaha! :laugh:

Nämen, för körställningen framför allt.
Sedan ser det ju sjukt mycket bättre ut än en svart klump.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Haha nä men vafan.

Allt är ju enbart för att slippa köra med den klassiska grekiska gymnastikövningen "ostkroken"

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
har lite svårt att förstå sånna som är relativt korta(under 180cm) som ska ha 6tum+ höjjare.
jag är 195cm lång och vet att jag kan stå helt avslappnat med 6 tums höjjare samt fatbar på en arctic zr.
polarn har en rev 600 med 440höjare och en fatbaradapter samt fatbarstyre och den står jag också helt perfekt på.

på vectorn sitter det 8 tums höjjare original.
sen satte jag dit en adapter som gör att man kan justera styret fram och bak som höjjer 3 tum.
hadde det varit 1-2cm högre hadde den varit helt underbar men det duger som det är nu.
kan trots allt sitta ner och köra nu.

en nyare skoter (rev/revo/iq) dvs med lite mer frammflyttad körställning tycker jag personligen ser helt bizarr ut med en 8 tums styrhöjjare.
och tro inte att det finns folk som behöver mycket högre styrhöjjare än mig själv.för finns knappast inte så många skoteråkare som är över 2 meter.

är man 210cm lång förstår jag om man måste ha 8-10 tums höjjare på sin rev men annars förstår jag inte.

men för jag anser att alla har rätt till att ha 15 tums höjjare och bmx styre om dom vill.

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
om jag säger så här så är egenligent allt personligt så tycker de är lite onödigt att alla ska skriva vad dom tycker och har! man får väll ha de som man vill för om man tycker de nu är skönt m.m!

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Trådskaparen undrade varför och han fick svar på det också. Men nu har han/hon/det inte skrivit något mer sen han/hon/det startade tråden, tror han/hon/det bara skrev tråden för att få reaktioner som är redan skrivet :eek:

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Min åsikt: Styrhöjare är det fulaste man kan häva på en skoter. Min har ett sänkt styre och jag mår inte illa av det. Nu va det visserligen så när jag köpte den och styret är svetsat så det är som det är. Men jag tycker att det är betydligt snyggare med ett lågt styre än ett som man fan inte når upp till utan att stå upp.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Min åsikt: Styrhöjare är det fulaste man kan häva på en skoter. Min har ett sänkt styre och jag mår inte illa av det. Nu va det visserligen så när jag köpte den och styret är svetsat så det är som det är. Men jag tycker att det är betydligt snyggare med ett lågt styre än ett som man fan inte når upp till utan att stå upp.
Sluta klaga!

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Personligen tycker jag det ser bra ut med höjare..

Men jag som står 90% av tiden jag kör skulle inte klara av ett lågt styre, då skulle man få ryggskott, så en höjare är näst intill ett måste för mig, även ett ganska brett styre är mkt skönare än ett smalt plus att man får mer kontroll...

Så anledningen till att jag gillar styrhöjare är för körställningen, sen att det ser bra ut är bara en bonus!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Han klagar inte, han säger som han tycker.

Dock så tycker jag att han har helt fel! Visst är höjarn 12" så är det inte snyggt men har man en normal höjare så är det både snyggt och skönt!
tur att jag bara har 11" då! :aetsch:

XCR670

Välkänd medlem
28 okt 2007
134
0
6
Vindeln
[FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]

Själv har jag en aluminium klump på ca 5cm som höjjer mitt 440x styre :)
Lillebror (GLS'n) har bara vikit fram det och höjt det ca 3cm funkar klockrent och syns knappt :rolleyes:

Detta har gjort underverk för körställningen i båda fallen !

Bilden är för övrigt tagen i helgen :) har hunnit med 6 timmars körning ungefär :rock: nu ska jag bara få tag i en ny rem då den som satt i 670'n sprängdes mer eller mindre igår :rock:
[/FONT]

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Styrhöjare är ju för att man ska kunna stå upp raklång och köra.. Dock inte speciellt skönt när man sitter ner! :eek:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Hatar verkligen då man sitter med styret i knä, på våran 5900 t.ex där är styret så lågt att om man står upp får man böja sig fram för att nå ner sen är styret så smalt att man får ta i för att styra. Däremot på mxz är det halvhögt och brett styre orginal så det trivs jag mycket bättre med, mycket lättare att stå upp och nå ner utan att böja sig sen ett brett styre så man lätt kan bryta omkull maskinen.

Visst det är varken skönt eller snyggt med dom som har riktiga aphängare :eek: styret i ansiktshöjd när man sitter :p

Finns ju en anledning varför många nya maskiner har höjare som std.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
http://www.***********/vi/19790558.htm?ca=1_6_s&last=1

Styrhöjare fungerar ju på vissa skotrar men som på denna om du sitter ner har du ju nästan armarna rakt upp, ser bara konstigt ut och kan ju inte vara lätt och köra. Vem vill stå upp i flera mil
Hehe jadu kan ju fråga "metoisse" (stavning) själv han finns här på forumet!

Jag står nog upp 95% av min körning (så länge de inte är på isen jag kör, vilket är YTERST sällan)..

För vem fan kan sitta ner efter leden, då har du ju ingen rygg kvar! :hmmmm2:

Status
Stängd för vidare inlägg.