Vad ska vi kalla finanskraschen?

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
oj, sorry, läste inte första inlägget! här kommer min kandidat!


Amerikanskebolåneräntekombineratmedbilochinbillningskris
 
D

Deleted member 9532

banktjänstemännens-största-och-klantigaste-misstag-genom-tiderna-krisen?
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Schysst källa!

Hellre betalar jag för ett "krig" som jag tror på än socialbidrag och EU-bidrag till lata personer.

håller med till fullo där, gick å frågade soc i höstas då ja inte fick ut min lön på 2-3 mån, gick på soc å tänkte att dom kunde så väl betala då man betalar skatt osv å endåst jobbar å sliter men icke, min sambo ska klara av att föda mig å hennes dotter på sina 13000 i månaden, å då har vi hus. jaja bara till å kränga motorer å sprut osv så man inte hamnade hos fogden, å de va fan men nöd å näpå, så ja har inte mycket åt dom där idioterna.

De enda ja lider av med denna sk finnans kris e ju att kåken tappar värde om man nu blir tvungen å kränga.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
fast samtidigt sjunker ju räntorna igen så det blir faktiskt billigare att vara husägare tack vare krisen, så vi som har jobb kan faktiskt tjäna på det.

även soppan e ju rätt bilig nu så jag tycker det känns rätt okej.

sen att huset är värt lite mindre nu drabbar ju bara mig om jag måste sälja innan det vänder, sen tror jag inte hus här i glesbygden är lika prisraskänsliga som i dyrare områden.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Så här är det, om tidningarna INTE hade skrivit FINANSKRISEN ÄR HÄR!! i varje blad, varje dag. Då hade folk handlat på som vanligt.
Det är media som späder på så folk blir rädd för att handla.

Men för mig som är arbetslös så gynnar det ju mig på många sett, soppan blir billigare, räntan blir billigare och priser i allmänt sänks.
Enda problemet är att få tag i ett jobb, men det ska nog gå det med.

För dom som jobbar och har säkert jobb, har ju drömförutsättningar, får ut lika mkt pengarn men allt blir billigare:)