Jo det viste jag, men en ski-doo elan från 70-talet har knappast en serie 3 motor?Lynx/Skidoo
Vilken årsmodell kom detta påhitt och är det bara 600 & 800 cc motorena?
Är det fortfarande likadant på E-tech motorerna?
Jo det viste jag, men en ski-doo elan från 70-talet har knappast en serie 3 motor?Lynx/Skidoo
Har du en vev/vevhus från tom år-02 så kan den se ut som på bilden, med isoflex bara i det yttre lagret på v sidan , varför nu min vev såg ut så här och satt på en pro 800 -04 vet jag ej. Men jag packade lagret fullt och mellanrummet till den röda packboxen, eftersom lämnar man något större tomrum så är det ju dit fettet flyter när det blir varmt. Blocket var även borrat till lagrena på mag sidan.
Alla 600 H.O och 800 Power Tec.Jo det viste jag, men en ski-doo elan från 70-talet har knappast en serie 3 motor?
Vilken årsmodell kom detta påhitt och är det bara 600 & 800 cc motorena?
Är det fortfarande likadant på E-tech motorerna?
Detta gäller inte 500 så var en orolig =)
Jo det jag menar är att till -02 kan det se ut som på min, Killen som jag köpte lagrena och packboxen av fick gå på en -02:as 800 i reservdelsboken för att hitta uppsättningen med den lösa p-boxen mellan lagrena. Han blev aningen konfunderad."Har du en vev/vevhus från tom år-02 så kan den se ut som på bilden"
hur/vad menar du? menar du från 02till04?
.. nånting ser ut att ha trillat bort i meningen?
Vi kan iaf visa lite lätt en gämförelse så ser vi vad de e för skillnad mellan då en PRO800-04 och en standard 800-05.. på PTO sidan..
Först din PRO800- 04
Sen min 800- 05, och nej inte med isoflex just när bilden togs..
Alla vätskekylda "REED" styrda ROTAX motorer 500<-->800 cc tillhör den sk. Serie-III familjen !Vet dock inte när motorerna kom och sådant, men räkna med att dom började med Serie III motorena -03.
Men det verkar ju som att det "bara" är 600an och 800an som havererar?Alla vätskekylda "REED" styrda ROTAX motorer 500<-->800 cc tillhör den sk. Serie-III familjen !
Den första motorn i denna familj är den "Lilla" 600 cc motorn som kom till 1999 års modell.
.
Håller med. Det är en del, men långt ifrån alla som får problem. Och är man uppmärksam så märker man ju om fettet börjar läcka ut bakom variatorn tex eller att den drar tjuvluft innan veven skär. Hur som helst är det ingen helt lyckad konstruktion, syftet är väl att få ner utsläppen.kontentan hitills är att jag inte är lika övertygad av skräckpropagandan i denna tråd däremot är det väldigt vettigt att ta isär och kolla upp veven å fettet när man tex ska byta kolvar det blir lite extra arbete men sen vet man ju skicket på grejerna.
Här syns den!någon som kan ladda upp en bild på hur brickan som säkrar tätningen ser ut?
vill veta ifall det är åtgärdat på min maskin av tidigare ägare.
Uppskattningsvis 100-150 SEK, då den går på $8.58.Den där som verktyget sitter i, det är brickan va? Vad kostar en sån att köpa?
Finns det förborrade hål för brickan i de modeller där den inte sitter? Antar att det inte är så väl, utan att man måste borra själv?Uppskattningsvis 100-150 SEK, då den går på $8.58.