Okej, man kör ju kanske 100-150 mil på ett år så vill man ju vara säker så att inget händer mitt i säsongen.
Nordimotor ligger på andra sidan vägen där jag bor, dom har köpt upp SMT eftersom dom la ner verksamheten. Var och pratade med en som jobbar på nordimotor och han sa att han borrar kanaler i motorblock.. jag tycker tillräckligt många har skrive nu att SMT inte gör de längre, eller har jag missförstått?
http://www.nordimotor.se/
har tage över "motorverksamheten"
Ja. Bensinbeständing flänstätning. Inte silikon.När man delar motorn för att komma åt vevaxeln, måste man använda tätningsmassa när man sätter ihop halvorna igen?
Det beror på om du har en bricka bakom variatorn eller inte... Brickan sitter på vissa årsmodeller, skruvad med 4 små skruvar. Syftet med brickan är att hålla in packboxen, så att den inte ploppar ut. Om du har brickan, så måste du definitivt bort med primären.Jag vill bara kolla ifall det behövs fyllas på eftersom jag tagit lös motorn. Kan jag göra det utan att ta lös variatorn?