Borra ett hål för en M8 bult rakt igenom och lägg ett par O-ringar emellan svarta brickan och bricka/låsmutter, funkar kanon!Det blev NB52 fett till veven, såg att det finns NBU15 också, nånn skillnad på dessa två? Spi-kolvar och några special originalnållager till just 07an. Nyflidd nu iaf någon som vet vad höljet till magnapullen kostar, plasttappen till låsringen börjar bli utsliten?
Sent from my Ajfån using Tapatalk
Samma som alla serie 3 motorer. Omfettning ungefär var 500 mil. Dock har man bättre packboxar på dessa nya motorer så dom tappar inte fettet lika lätt som äldre serie 3 motorer. Ett bra köp. Borra dock oljekanaler om du har möjlighet vid första översynen.hur är motorerna på ski doo renegade BC X alltså dom här 800r powertec?
hållbara?
kolvbyte?
tack för svar
Har likadan motor med ca 700 mil har kört runt 300 mil utan några fel.har läst igenom detta superbra forum som till viss del är väldigt viktig information så tack alla kunniga som skrivit!
jag förstår att konstruktionen med de fettade vevlagrerna är lika på alla 600, 700 och 800 från -99 eller när det var, men har ändå några funderingar, det låter ju på många att 800 drabbas absolut värst och vissa säger att det inte har någon betydelse vilken motorstorlek det är.
vad är rätt/fel?
har själv en summit 700 -01 och det har inte alls skrivits mycke om 700 i forumet så jag är extra intresserad av om någon har erfarenhet av dessa problem med 700?
tack på förhand!