Vilken fin maskin ni har byggt Stig:biggrin1: Måste vara riktigt kul att vara ute och köra med den. Själv så har jag inte så mkt bekvämligheter på skotern men radio kan jag iaf lyssna på
Byggt och byggt, vet inte vi kan ta åt oss äran av att ha byggt den.
Men tack i alla fall. Lite annan färgnyns än försvarets mattgröna, kan få vilket pryl som helst att bli fin.
Men det är egentligen inget vackert fordon. Läste någonstans, att en BV206 är alla motorfordons svar på Kristina Lugn. :cheesy:
Visst man sitter i värme och färdas relativt tryggt och säkert över vattendrag (till skillnad från pistmaskiner),
för den sticker då inte åt botten direkt i fall om isen brister under maskinen.
Men ska man lyssna på radio när man kör, så är det även i en bandvagn, hörselkåpor med inbyggd radio som gäller.
Det bullrar något enormt från motorn, som ju sitter mitt i främre vagnen.
Men visst så är det skönt att kunna sätta ner hyvelstålen på en sladd, utan att den "Nyper fast" över tex. en plogkant.
Vi fick äntligen tag i en 24 Volts elwinch, nu gäller det bara att få tid till att montera fast den.
Winchens dragkraft ska enligt instruktionen vara 6000Kg.
Men vi jobbar även vidare på att få tag i försvarets bärgningswinch,
den är lite "argare" än denna "Kinawinch". För kör man fast ordentligt,
så hjälper det inte att ringa en vän som bara har snöskoter eller fyrhjuling.
utan då behövs det en bandvagn, eller liknande fordon, om man nu inte råkar ha med sig en winch.
Ps. Vilka härliga små skogsleder du preparerar. Man kommer ju verkligen nära naturen på sådana leder.