Hehe, tja, noe sånt.. Funker helt ok, iallefallJaha, du har satt förlängningen i tunneln och inte uppe på?
Begge de to bakerste er senket 5cm, og det foran er senket 2,5cm.Fram hade du sänkt 2,5cm och bak 5cm så jag skulle vilja veta hur mycket du sänkte färstet i mitten? Fungerar det bra?
Mvh Christer
Fästet i mitten flyttas ju inte?Fram hade du sänkt 2,5cm och bak 5cm så jag skulle vilja veta hur mycket du sänkte färstet i mitten? Fungerar det bra?
Mvh Christer
Den har 320.Har du någon bild på den? Alltid roligt att se
Tippig gör ju inget, roligare utanför leden då, har 97an 320 boggie eller 307? Man förlänger inte så himla mycket så det borde inte bli så mycket mer "busskänsla" eller? :hmmmm:
Den nya fästpunkten skall inte bara flyttas rakt ner.Ska göra egna och sälja mina nuvarande.
Ni som har höjt den, har ni gjort det nya hålet rakt nedanför original hålet eller har ni flyttat fram/bak hålet ?
Tänkte på att cc måttet blir ju annorlunda ?
FRÄNT:ciao:Hmm, på den bilden såg man ju inte förlängningen.
Denna är bättre, jag pekar på den bakflyttade flärpen för att förtydliga att detta måste göras
Om man inte höjer skotern så kommer mattan att ta i chassit längst bak då fjädringen trycks ihop. Jag böt till 32 mm matta samtidigt och detta fick inte heller plats utan att flytta ner boggin litegrann. 2.5 cm har jag för mig att det var fram och lite mer bak, tillverkade relocation brackets ungefär som de röda plåtarna tidigare bilden i detta inlägg.
Dom stabiliserar faktiskt upp chassit (lite som fotstegsförstärkare) samtidigt, bara bra.
Så extremt vinglig blev den inte och det är som sägs i tidigare inlägg bara positivt om man kör lössnö det blir lättare att böja och bända och jobba lite med maskinen då.
Det blir ganska brant mattvinkel fram efter modifikationen så man får justera främre ballatan lite, men det gör bara att den går ännu bättre i lössnö.