Lägsta temperaturen?

B

Biosteel

Konstigt nog har den del av Kalix jag bor i inte kommit ned i lägre än -17 som värst trots att det finns betydligt kallare luft inte så långt bort. Kan kanske vara havet som håller emot då det inte har hunnit frysa så mycket som det brukar. -45 har jag varit med om som lägst, var nog samma vinter som ni andra rapporterar om sån extremkyla. Fick igång bilen då, men var tvungen att ha ett hjälpbatteri. Sen kändes det som nån hade svetsat fast hjulen i karossen ;)

BioSteel: Detta "Polaris The Way In To The Garage." fick mig att gapflabba!! Exakt vad som händer med min!! (Du har kanske sett tråden om det)

haha nej vilken tråd är det du har skapat om din polaris :)? haha ja men polaris är ju the way in to the garage ;)
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Har mor din berättat att Tomten finns ?? :confused:



http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=7522&a=20978&l=sv :rock:

men den där listan är lite missvisande, gäller nog bara smhis egna stationer, 1999 var det här i Gällivare -47 grader på statoil kommer ja ihåg, ja frågade där vad det var, ja jobbade då med budkörning, uppe i karesuando vars min kollega var, så var det -52 grader
var i Luleå -50 grader då, där en annan av kollegerna befann sej, han blev stoppad av skyddsombudet å fick inte åka därifrån utan fick tillbringa ett par dagar på hotell.
det var svingit kallt i flera dagar under -40 grader.
 
D

Deleted member 6797

Stämmer den bättre eller blir man bara gladare då man läser där ? ;)
smhi e väll sveriges största väderinstitut med förtroende av vare sig nyheter som kommuner ?

ja har gämfört flera gånger förr å kan säga att yr.no stämmer fan så mycke bättre. en da hade smhi lovat 5+ och yr.no -20 å va vart de? jo -20 och många många mer gånger har yr.no oftare rätt än smhi
 
B

Biosteel

ja har gämfört flera gånger förr å kan säga att yr.no stämmer fan så mycke bättre. en da hade smhi lovat 5+ och yr.no -20 å va vart de? jo -20 och många många mer gånger har yr.no oftare rätt än smhi
då törs jag inte yttra mig om du talar av egen erfarenhet jag har aldrig jämfört så :)