http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4363445
Inte utan man undrar om idioter är överrepresenterade bland oss skoteråkare
Inte utan man undrar om idioter är överrepresenterade bland oss skoteråkare
Undantaget är väl att det oftast inte är en 16-årig grabb...Är ju egentligen ganska faschinerande hur skoterkörningslagen faktist är här landet, borde vara ganska uppenbart vad resultatet av följande formel blir:
"16-årig grabb" + "140hk skoter" + "bira&groggen" = ...
För lagskrivarna då fanns det nog bara "25hk Sno Tric" i åtanke. Det tråkiga är naturligtvis att detta kommer att straffa oss alla, allmänna skoterförbudet ala Norge rycker bara närmare.
Är ju egentligen ganska faschinerande hur skoterkörningslagen faktist är här landet, borde vara ganska uppenbart vad resultatet av följande formel blir:
"16-årig grabb" + "140hk skoter" + "bira&groggen" = ...
För lagskrivarna då fanns det nog bara "25hk Sno Tric" i åtanke. Det tråkiga är naturligtvis att detta kommer att straffa oss alla, allmänna skoterförbudet ala Norge rycker bara närmare.
Exakt, de enda jag känner till som faktiskt kör på fyllan är ett gäng "gubbar" på runt 45 år och uppåt. Givetvis kör många yngre men jag har märkt att fyllekörning verkar vara mer utbrett bland äldre.Undantaget är väl att det oftast inte är en 16-årig grabb...
Med det här tempot kommer "snorungarna" att vara i topp i alla kategorier.Exakt, de enda jag känner till som faktiskt kör på fyllan är ett gäng "gubbar" på runt 45 år och uppåt. Givetvis kör många yngre men jag har märkt att fyllekörning verkar vara mer utbrett bland äldre.
Buskörning däremot där lär ungdomar vara överrepresenterade...
Lustig artikel däremot för att vara skriven för en tidning, även om jag håller med känns den inte helt professionell...
Idioterna bland oss skoteråkare ( busåkare,) kommer - trots att de är i minoritet! - effektivt att ta dör på skoterhobbyn.....:evil:
Nja, med Grand Touring familjebuss 95:a blir det inte så mycke bus.Är du säker på att du inte tillhör en av dem? :laugh:
hahah :laugh:Nja, med Grand Touring familjebuss 95:a blir det inte så mycke bus.
Ungefär som den här artikelnNu har de ju faktist lagt ner energi på att skriva en riktigt bra artikel istället för att bara svartmåla alla skoteråkare med några enkla korta meningar.
Ungefär som den här artikeln
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article230340.ece
Fast det är väll mest rubriken då :afraid: