Ingen, vad f-n sysslar folk med ?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Nu har de ju faktist lagt ner energi på att skriva en riktigt bra artikel istället för att bara svartmåla alla skoteråkare med några enkla korta meningar.

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Är ju egentligen ganska faschinerande hur skoterkörningslagen faktist är här landet, borde vara ganska uppenbart vad resultatet av följande formel blir:

"16-årig grabb" + "140hk skoter" + "bira&groggen" = ...

För lagskrivarna då fanns det nog bara "25hk Sno Tric" i åtanke. Det tråkiga är naturligtvis att detta kommer att straffa oss alla, allmänna skoterförbudet ala Norge rycker bara närmare.

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Är ju egentligen ganska faschinerande hur skoterkörningslagen faktist är här landet, borde vara ganska uppenbart vad resultatet av följande formel blir:

För lagskrivarna då fanns det nog bara "25hk Sno Tric" i åtanke. Det tråkiga är naturligtvis att detta kommer att straffa oss alla, allmänna skoterförbudet ala Norge rycker bara närmare.
Undantaget är väl att det oftast inte är en 16-årig grabb...

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
det ända rätta är att ge dem böter 30 40 tusen ta skotern av dom som pant och bilkörkortet å skoterkortet de tror ja skulle hjälpa

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Idioterna bland oss skoteråkare (fylleåkare, busåkare, slutburksåkare) kommer - trots att de är i minoritet! - effektivt att ta dör på skoterhobbyn.....:evil:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

Man kan ju undra vafan föräldrarna håller på med.
Har dom ingen som helst d***** koll på ungarna.

Effekten har dock inget som helst med alkhol och trafikvett att göra.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Undantaget är väl att det oftast inte är en 16-årig grabb...
Exakt, de enda jag känner till som faktiskt kör på fyllan är ett gäng "gubbar" på runt 45 år och uppåt. Givetvis kör många yngre men jag har märkt att fyllekörning verkar vara mer utbrett bland äldre.
Buskörning däremot där lär ungdomar vara överrepresenterade...

Lustig artikel däremot för att vara skriven för en tidning, även om jag håller med känns den inte helt professionell...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Exakt, de enda jag känner till som faktiskt kör på fyllan är ett gäng "gubbar" på runt 45 år och uppåt. Givetvis kör många yngre men jag har märkt att fyllekörning verkar vara mer utbrett bland äldre.
Buskörning däremot där lär ungdomar vara överrepresenterade...

Lustig artikel däremot för att vara skriven för en tidning, även om jag håller med känns den inte helt professionell...
Med det här tempot kommer "snorungarna" att vara i topp i alla kategorier.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
otroligt vinklad artikel, gamlingarna verkar inte vilja fatta att det är dom som mest kör i fyllan och dör i trafiken, men ungdommarna är ju inte heller oskyldiga, finns många idioter, överallt. Bland skoteråkare, skidåkare, schackspelare, ja inget intresse är skyddat från idioter.. Men tyvär så är det så att idioterna är ansiktet utåt för oss skoteråkare..