Crossfire 6 ljud hjälp !

L

lol92

Vill ha skönt ljud till en crossfire 6 -07 ska man ha den orginal eller ska man köpa nå till den?

L

lol92

men om man vill leva om lite va ska man köpa för en slutburk?

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
men om man vill leva om lite va ska man köpa för en slutburk?
haha man ska aldrig köpa en slutburk. dom låter nog gött ändå och så blir bara alla så ***** förbannade på ALLA skoterförare, även om det bara är några enstaka som kör med burk.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Original för att spara både dina öron och andras. Onödigt att vara moppekåt 16 åring på snöskoter i ljudnivå.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har faktist en bikeman burk på min f7a , liten men inte av "rakt igenom modell" låter bara marginellt mer än std burken , lite dovare men ingen "bröööp" burk , och med bibehållen effekt ....

L

lol92

okej de verkar som att orginal är bäst :p så man kanske ska låta den vara de.

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Polaren har en bikemanburk på sin, den låter jävligt fint, inte just nåt mer än original förän han trycker fullt, men inget störande ljud, annars köper du pipor o får massa mysigt ljud. :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tycker du ska köra med orginal. Om du nu inte bestämmer dig för att köpa pipor då ska du inte köra me orignal.

L

lol92

vad kostar pipor och sådant? vill gärna att den ska leva om lite mer än orginalt.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Det verierar från märke till märke. Till Arctic tycker jag att du ska satsa på Speedwerx pipor. Har aldrig hört nått dåligt om dom och många tävlingsförare i USA/Kanada verkar föredra Speedwerx.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Det verierar från märke till märke. Till Arctic tycker jag att du ska satsa på Speedwerx pipor. Har aldrig hört nått dåligt om dom och många tävlingsförare i USA/Kanada verkar föredra Speedwerx.
okej tackar ;)
Speedwerx är bra men produkter från tex bikeman och D&D är enligt mig minst lika bra , att speedwerx står på "alla" tävlingsmaskiner är för att arctic har dom till att trimma deras PRO maskiner inte för att 99% av förarna har valt dom , ... dubbelpipor är heller inget du ska satsa på svårare att justera in och behöver desutom boondocker box , en singelpipa med y-rör är enligt mig betydligt bättre , du kan ju börja med att kasta bort ljudisoleringen som sitter under huven och i baljan då låter den lite mer å blir dessutom lättare

L

lol92

okej tackar, men vart kan man köpa en singelpipa med y-rör? är lite dåligt på sånt hära xD