importera skoter - (BLEV LURAD)

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter

Vilket klipp? Jag påstår att du har blivit lurad tills att du har motbevisat oss!
Okej, ditt val. Vi får väl se.
Men du ska f*n inte skriva "haha ska man skratta eller gråta" förrän du vet ifall jag blivit lurad.
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Brådskande!, importera skoter

okej nu tycker vi lugnar ner oss!

plus man ska inte skrata åt nån som blivit blåst, snacka om lågt! men om de nu blir ett ***** klipp så kan jag inte säga något annat än att gratis!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter

okej nu tycker vi lugnar ner oss!

plus man ska inte skrata åt nån som blivit blåst, snacka om lågt! men om de nu blir ett ***** klipp så kan jag inte säga något annat än att gratis!
Menar det, men tror som sagt inte att jag blivit blåst, eftersom jag pratat med honom ett x antal gånger efter att jag satte in handpenningen, men inget att göra åt saken nu annat än att vänta.

Tack för alla svar som tillfört nytta
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Brådskande!, importera skoter

Hoppas det går vägen för dig.

Och med tanke på vad handpenningen låg på så var det ju lätt värt ett försök.
 
B

Biosteel

Sv: Brådskande!, importera skoter

jag har aldrig problem :D har alltid roligt och är glad :)
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Sv: Brådskande!, importera skoter

Hoppas det går vägen för dig.

Och med tanke på vad handpenningen låg på så var det ju lätt värt ett försök.
ja ser men det så kan man lika gärna spela på lotto
 
B

Biosteel

Sv: Brådskande!, importera skoter

Okej, ditt val. Vi får väl se.
Men du ska f*n inte skriva "haha ska man skratta eller gråta" förrän du vet ifall jag blivit lurad.

njae men klart man ska beställa en skoter från belgien :) aja vi får se hur det utvecklar sig :):hmmmm:
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Sv: Brådskande!, importera skoter

om jag va du så skulle jag sskrivit kvitto + nå skriftligt på att du verkligen satt in handpenning så du kan får tillbaka pengarna om det nu blir så att han ljugit

Menar det, men tror som sagt inte att jag blivit blåst, eftersom jag pratat med honom ett x antal gånger efter att jag satte in handpenningen, men inget att göra åt saken nu annat än att vänta.

Tack för alla svar som tillfört nytta
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Sv: Brådskande!, importera skoter

dom kan ju importerat den begangnad från någon person som haft den och åkt i alperna men bodde i belgien, vem vet?

Hej!
Nu är det så här, jag har köpt en Polaris Fusion 700 -07a, billigt.

Men företaget har importerat den från belgien.

För priset ingick, besiktning, inreggning och frakt upp till mig.

Är det nå krångligt med det här eller kommer den kunna försäkras för vanligt pris etc.?

Inga konstigheter alls utan exakt likadant som en svensksåld snöskoter?


Väldigt tacksam för snabba svar!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter

Skratta eller gråta. Skratta för att dom försöker luras (Ibland lyckas dom), gråta för att dom lyckas.
Jag vet ju inte om du har blivit lurad men Jag tror det
Mm, det är en privatperson som haft den och nu tog han in den i sverige så den är redan i sverige.

Berättar mer sen, ska ringa och fråga lite om hur lång tid det tar innan jag har den, tippar på ca 10 dar. Och kommer få ett avtal via mail, sedan kommer fakturan samtidigt som skotern.
 

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Sv: Brådskande!, importera skoter

ASG?dom försvann år 2000 blev uppköpt av Danzas som i dags läget heter DHL??

Ganska säker på att de e samma snubbe som hade en REV 500SS ute för ett tag sen,polarn ringde å erbjöd sig komma ner å hämta skotern.Sen svara han inte nå mer när han ringde..
 
B

Biosteel

Sv: Brådskande!, importera skoter

ASG?dom försvann år 2000 blev uppköpt av Danzas som i dags läget heter DHL??

Ganska säker på att de e samma snubbe som hade en REV 500SS ute för ett tag sen,polarn ringde å erbjöd sig komma ner å hämta skotern.Sen svara han inte nå mer när han ringde..

är inte dhl en fraktfirma ? :bootyshake:
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter

ASG?dom försvann år 2000 blev uppköpt av Danzas som i dags läget heter DHL??

Ganska säker på att de e samma snubbe som hade en REV 500SS ute för ett tag sen,polarn ringde å erbjöd sig komma ner å hämta skotern.Sen svara han inte nå mer när han ringde..
Men det här är ett företag?
okej, men den här killen svarar varje gång jag ringer.
Observera att han har flera grejer också, itne bara en skoter som stannar kvar på blocket i 2 månader till ett dunderpris men konstigt nog har ingen köpt den. Det är nog lugnt.. ..Hoppas jag
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Sv: Brådskande!, importera skoter

Men det här är ett företag?
okej, men den här killen svarar varje gång jag ringer.
Det kommer visa sig inom sinom tid. huvudsaken är att du skriver här i tråden hur det gick. om du sen fick en jättefin polaris eller en kinesisk penna kommer visa sig. Att snacka om att ha blivit lurad än (även om magkänslan gör att man blir osäker) så håller vi nog alla tummarna för dig.
MVH Speedo_4
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter

Det kommer visa sig inom sinom tid. huvudsaken är att du skriver här i tråden hur det gick. om du sen fick en jättefin polaris eller en kinesisk penna kommer visa sig. Att snacka om att ha blivit lurad än (även om magkänslan gör att man blir osäker) så håller vi nog alla tummarna för dig.
MVH Speedo_4
Bra talat, och jag är själv inte helt säker, men har försökt lura in han i fällor medan vi snackat men han har förklarat exakt korrekt hur importering fungerar och allt snack om hans företag och organisationsnummer och personnummer samt 4 st telefonnummer stämmer. Och sedan avslutade han med, jag brukar inte ta in snöskotrar och det är lite småaffärer bara, har inte tid att krångla, ska du ha skotern eller inte. Så han var ju inte så jätte sugen på att sälja. Och bad mig att prata med min farsa och han ville själv snacka med han också satt jag hade pengar och det.
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Sv: Brådskande!, importera skoter

verkar fan som om du hittat ett kanon klipp. men får man fråga vart du hittade annonsen nånstan.. ? man är ju sugen på att hitta en billig skoter själv:p

Bra talat, och jag är själv inte helt säker, men har försökt lura in han i fällor medan vi snackat men han har förklarat exakt korrekt hur importering fungerar och allt snack om hans företag och organisationsnummer och personnummer samt 4 st telefonnummer stämmer. Och sedan avslutade han med, jag brukar inte ta in snöskotrar och det är lite småaffärer bara, har inte tid att krångla, ska du ha skotern eller inte. Så han var ju inte så jätte sugen på att sälja. Och bad mig att prata med min farsa och han ville själv snacka med han också satt jag hade pengar och det.