importera skoter - (BLEV LURAD)

E

ejwbegysv

Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Mycket tråkigt att ni har blivit lurade.. lider med er.. Inte bara för pengarna utan för att ni har blivit lurade och kommer att vara förbannade en lång tid för detta...

Bor granne med en anställd på polisen som tar emot anmälningar, enligt henne så är det ärenden varje dag ang. blocket/tradera osv...

Mycket tråkigt... jag jobbar inom IT så jag drabbas ju indirekt när folk inte vågar handla av våra webbshoppar för dom har hört att man blir lurad på internet....

Ligg på polisen så att dom inte bara lägger ner skiten direkt som dom bruakr göra i små brott...
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Har ni som blivit lurade gått samman i en grupp. Funkar lite lättare att skapa intresse när det är fler som driver på.
 

hajen8

Medlem
26 jan 2009
10
0
1
Åre
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Jag har så klart också anmält puckot!!!
Och lämnade alla uppgifter som jag fick..
Jag har pratat via en bankvän och idag fanns det pengar på hans konto
och det va mycke insättningar på 8000kr/st
VÅRA PENGAR!!!!!!!!!
 

buschman

Medlem
27 jan 2009
24
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Jag har så klart också anmält puckot!!!
Och lämnade alla uppgifter som jag fick..
Jag har pratat via en bankvän och idag fanns det pengar på hans konto
och det va mycke insättningar på 8000kr/st
VÅRA PENGAR!!!!!!!!!
Okej... pratade också medmin syrra idag och hon har också kollat!
Vet inte vad vi mer kan göra. ska få hem papper där vi kan fylla i mer info och de ska ja göra allt jag har... Men vet inte hur man ska gå tillväga mer?
vi skulle iaf hålla kontakten på något sätt här kanske eller något så vi kan få de här och gå vidare så vi iaf får stopp på han svårt att få tillbaka pengar kanske?
 

DickMeaen

Medlem
15 jan 2009
10
0
1
Umeå
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Det måste ha ramlat in några anmälningar på Honom just nu, säkert många som inte är på nåt forum och skriver heller. Hoppas polisen jobbar lite snabbare när det kommer in fler anmälningar å stryper kontot eller nåt.
 

buschman

Medlem
27 jan 2009
24
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Det måste ha ramlat in några anmälningar på Honom just nu, säkert många som inte är på nåt forum och skriver heller. Hoppas polisen jobbar lite snabbare när det kommer in fler anmälningar å stryper kontot eller nåt.

en fråga angående de... hur går de när folk anmäler han i olika kommuner? Går dem till samma ställe så polisen ser att folk har blivit lurade eller?
 

hajen8

Medlem
26 jan 2009
10
0
1
Åre
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

jag ska ringa polis och bank i morrn!!!
Dom måste stäng hans konto!!
Har någon konaktat nån tidning??
 

hajen8

Medlem
26 jan 2009
10
0
1
Åre
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

en fråga angående de... hur går de när folk anmäler han i olika kommuner? Går dem till samma ställe så polisen ser att folk har blivit lurade eller?
Alla anmälingar går till skåne polisen!!!
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Känner ni nån som jobbar på bank bör dom ju bara kunna spärra kontot på eget initiativ o sen föra tillbaka pengarna, vad ska han göra lixom, anmäla det?
 

hajen8

Medlem
26 jan 2009
10
0
1
Åre
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Känner ni nån som jobbar på bank bör dom ju bara kunna spärra kontot på eget initiativ o sen föra tillbaka pengarna, vad ska han göra lixom, anmäla det?
hahah jag prövade de i dag!! dom behövde kontoinnehavarens påskrift!!
STOR CHANS!!!fan hit med pengarna!!!!!!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Känner ni nån som jobbar på bank bör dom ju bara kunna spärra kontot på eget initiativ o sen föra tillbaka pengarna, vad ska han göra lixom, anmäla det?
Tveksamt att den bankanställde som börjar föra över pengar utan kontohavarens tillåtelse får behålla jobbet så länge
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: Brådskande!, importera skoter

Larsen bil & båt.... Vilken bluff.

Hör att det inte bara är jag som blivit lirad av den där snubben.....
Satt in 8000 kr igår och kom överrens om att höras av senare och skulle få bekräftelse men nu har inget hänt å allt är borta på blocket... Hans företag verkar inte existera längre...

Vi har polis anmält grejern. Är de fler som gjort de? Några tips hur vi ska sätta dit killen?

/ Micke från jämtland
Gjorde du överföringen via din bank ?
Om så är fallet, kontakta banken imorgonbitti, om du har lite tur så kan dom hinna stoppa överföringen
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Sabla idiot.

Sånt här tål jag inte.

Lura hederliga människor.

Hoppas han åker fast.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

borge pma hans kontonr så ska ja se vad ja kan hitta, jobbade åt banken förut, sambon jobbar än, så lite info om namn och historik ska ja försöka hitta. Dock så lär de va nå fristående skit då dom brukar vilja ha de neröver så då blir de svårare.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

borge pma hans kontonr så ska ja se vad ja kan hitta, jobbade åt banken förut, sambon jobbar än, så lite info om namn och historik ska ja försöka hitta. Dock så lär de va nå fristående skit då dom brukar vilja ha de neröver så då blir de svårare.
Var försiktiga, alla ni som rotar i detta på den nivån. Det finns nåt som kallas "Banksekretess" som är ganska allvarligt att bryta emot. Om nåns sambo eller vem det nu kan vara lämnar ut info till er som är drabbade, och ni springer till Polisen med dom uppgifterna kan det bli problem. Bättre att fixa en kontakt på aktuell bank, gå till ansvarig utredare hos Polisen och be dom kontakta Er redan förberedda kontakt.

Tycker jag iaf.
 

Lone

Välkänd medlem
1 jan 2000
168
0
16
51
Gällivare, Sverige
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Larsen Bil & Båt Handelsbolag
Org.nummer: 969739-1754 Bolagsform: Handelsbolag
STYRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
Larsen, Finn Erling (f. 1956), Bolagsman
Nilsson, Dan Erik (f. 1978), Bolagsman

Firmatecknare
Firman tecknas gemensamt av
-bolagsmännen
 

Ingen skoter

Medlem
27 jan 2009
8
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Har precis pratat med en stefan krugger polis han och hans kollegor skulle titta på ärendet när han fått det på sitt bord han som skulle dela ut jobben är på skid semester den här veckan så det lär dröja det är som att starta en gammal disel det ska glöggas i en månad sen måste man ha ett klartecken från åklagare för att kunna spärra kontot och det är tydligen
inte det lättaste ja fatta själv pengarna är bara att glömma ?:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Men varför tar ni inte bilen och åker neröver i helgen o söker upp han? Med firman hans o lite hjälp ifrån polisen så lär ni ju få några adresser iaf. Eller försöka få kolla på någon utav hans andra prylar han säljer. Eller säg att ni vill lämna handpenning på något annat han säljer i kontanter.. Åk ner o gör vad ni borde göra.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

POLISANMÄL GREJEN, RING IN OCH TJATA. HÅLLER PÅ FÖR FULLT OCH VI ÄR FANSKAPET PÅ SPÅREN.