Nya Maskiner 2010

S

StoxResearch

2stroke:
Ja, det är ungefär de enda funderingarna jag har också, :( Men jag hoppas och tror att alla andra förbättringar uppväger det med råge.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Har funderat på kylaren lite...

Är det en "vanlig" kylare som sitter på en mc/bil eller är det en typiskt skoter kylare?

Är det en sån kylare som sitter på skotrar så måsste den ju till och med vara sämmre än dom som satt under fotstöden?
Kan ju omöjligt spruta upp snö där fram.:hmmmm:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det var det första jag tänkte på också. då jag såg den framifrån ! ;)

Lite RETRO stuk så att säga.

En invändning angående boggie systemet är ju att det höjer tyngdpunkten och att en sådan konstruktion måste väga en hel del. :hmmmm2:

.
Jo ganska coolt att ha retro styling på maskinen, vikten är 208kg så den är inte tung i sig men den ofjädrade vikten måste vara högre? Här finns det en film från olika vyer http://www.polarisindustries.com/en-us/snowmobiles/2010/Rush/Pages/VirtualTestRide.aspx

D

Deleted member 9532

Drog lite på färgschemat som jag skulle kunna tänka mig.
En s.k. 2 sekundersmakeover ;)

D

Deleted member 9532

Sitter även ett längst ned på sidokåpan och en uppe på Rutan
:)

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
Försökte förhandsboka en men då kommer följande upp.

The 2010 600 RUSH is a limited build. Signing up for "Get Your RUSH" does not guarantee availability for purchase in your area. Available fall 2009.

En sån där conceptgrej som säkert inte ens får reggas i sverige, typ som redlineskotrarna som var heta nått år sedan.

4

426H

Tror inte det blir några problem att få tag på nya 2010:eek:r i december nästa år. Konjunkturen är fortfarande på väg ner...

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
Tror inte det blir några problem att få tag på nya 2010:eek:r i december nästa år. Konjunkturen är fortfarande på väg ner...
december nästa år, ja då kommer väl 2011 års maskiner ut.
december i år vill man ha maskin ;)

4

426H

Hörde att der blir inga större nyheter på skidoo nästa år. Mest nya färger. Vit/röd TNT. Svart tunnel på renegade .

denTTa

Medlem
7 jan 2009
44
0
1
antnäs
Har dom äns presenterat nått än? brukar inte de ske först under mitten av februari?

Men av att dömma från vad jag läst på forumen på andra sidan atlanten så är både Arctic Cat och Polaris väldigt försiktiga med att inte visa nått. Ryktas att de kommer nått riktigt stort från Polaris, i samma klass dom när ski-doo kom ut med REV chassit.
Arctic verkar oxå hålla på med nått stort.

Ska kolla runt lite så postar jag när jag hittar nått:)

polarisnyaste är väll polaris Rush var ju gode grym som rev stuket fas inngen bak del typ så gode grym ut:p