Jo jag har en dosa där vajern "blir till två" vajrar under huven..vänta tills imorgon, funkar de inte med teflon olja "som kryper" dvs du bör få över hela vajern så är vajern trasig typ veck eller uppfransad nånstans eller så är det i förgasarna eller gasblock. du har ignen sån där delningsblock till vajern som *****s?
Tja, kanske det bästa..WD-40 är bättre än 5-56 i miljöer som är utsatta för fukt. Bägge är "fuktdrivande" men WD-40 efterlämnar inte den klibbiga rest som faktiskt är hygroskopisk... det gör 5-56.
En wire som uppvisar dina symptom är det bäst att byta i vilket fall. Kostar ju inte så många kronor.
P e r k e l e!!! :bawling:5-56 ska du inte använda i saker som är ute i kylan. Jag smorde växelvajern och baknavet på cykeln med det för ett par år sen med resultatet att det inte gick att växla och bromsa från November till April. Sommartid gick den fint däremot
Sen så förstör man nav genom att spraya 5-56.5-56 ska du inte använda i saker som är ute i kylan. Jag smorde växelvajern och baknavet på cykeln med det för ett par år sen med resultatet att det inte gick att växla och bromsa från November till April. Sommartid gick den fint däremot
Är det därför som bromsen tar väldigt dåligt tro :hmmmm2: Jaja, torpedonav tål det mesta annarsSen så förstör man nav genom att spraya 5-56.
Ja precis, mirakelmedlet heter "vatten"Jag har hört att man kan blanda glykol med något mirakelmedel, som gör att det klarar -40 "typ".
Men man måste ha skyddsglasögon när man gör det, för det kan liksom bli värsta reaktionen...
Prova med _glykolblandning_.
Ren glykol fryser vid -13 grader, men blandat med vatten tror jag det var närmare -50.
Fast det är nog inte bra att hälla ner i höljena, då rostar det nog bara och blir värre.
Tänkte inte på de, men vatten + metal = rostMja, inte rostar det speciellt mycket i motorn på bilen hoppas jag.
Mja, inte rostar det speciellt mycket i motorn på bilen hoppas jag.