Åkersjön

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
Det såg ju lovande ut blir nog åkersjön debut nästa helg. Är det lätt att hitta till ställena där uppe. Hur är det med friåkningen. Branter, dropp, glesskogsklättring?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Det såg ju lovande ut blir nog åkersjön debut nästa helg. Är det lätt att hitta till ställena där uppe. Hur är det med friåkningen. Branter, dropp, glesskogsklättring?

Friåkningen är helt suverän! Att kryssa mellan fjällbjörkar i djup pudersnö är helt grymt. Branterna ska man passa sig för just nu, lavinfaran är stor, och tro mig som surfat en stor lavin, det är INTE skoj!

Glesskogsklättring finns och blir över...

Last edited:

buschman

Medlem
27 jan 2009
24
0
1
Ska du också upp Burre?

Ska bli skoj å åka upp från sthlm igen! HAr husvagn på campingen. Ni då?
kör en rev 600 sdi -06 om du ser mej!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Om du ringer till Jänsmässholmen och lyssnar, annars finns Selmas i bakvattnet. Fjällgården kan ibland oxå fixa käk till lunch. liften finns men tyvärr så är käket bara snabbmat. Vill du ta en tur ner till Lillholmsjö, så är det öppet i stort sett jämt.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Om du ringer till Jänsmässholmen och lyssnar, annars finns Selmas i bakvattnet. Fjällgården kan ibland oxå fixa käk till lunch. liften finns men tyvärr så är käket bara snabbmat. Vill du ta en tur ner till Lillholmsjö, så är det öppet i stort sett jämt.
Campingen då? Eller har de bara öppet på helgerna ?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland

Ok, ska ringa till Jänsmäss imorgon å höra, funderade på Fjällgården men på deras sida hade de bara meny på lite finare mat. Vi är ett gäng på 10 som ska åka upp från Krokom imorgon och behöver lite käk mitt på dan, helst inte snabbmat, det står man sej inte så värst på :rolleyes:
Gästis brukar man ju iofs. käka på en del, men tiden stämmer inte riktigt då vi passerar där.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Själv så brukar jag bo på Fjällgården, då jag gillar deras relaxavdelning med utomhusbubbel osv.. Annars kan man bo på Jänsmässholmen eller i Bakvattnet. Stugor finns också att hyra.