Polaris 2010 smälter fram!

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Redan 2005 hade Polaris kylare fram så de funkade så varför ska inte detta funka?

Ser mycket bra ut. Synd bara på motorn. Ville se en fyrtaktare helst.
Ja såg en sprängskiss på iq 600R -09 kylsystem , den har kylare med fläkt.

Ac sno pro 600 har ju också luftkylare.

R

Robin

Enligt Polaris egna sprängskisser finns det ingen kylare i fronten på IQ600R

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
jag tror att fjädringen med svingarmen kommer att fortplanta sig som kaniner... ;) blir revolution inom fjäödringsteknik

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Ja såg en sprängskiss på iq 600R -09 kylsystem , den har kylare med fläkt.

Ac sno pro 600 har ju också luftkylare.
Kikade och 09ans IQR har samma kylsystem som som den har haft sedan den kom... De kanske har ändrat någon detalj vad vet jag men på det stora hela iaf... Istortsett identiskt med systemet som sitter i edge modellerna också.
Men kika gärna om du hittar skissen iaf o visa för det skulle vara intressant att se oavsett :)

vitblom

Aktiv medlem
17 okt 2007
56
0
1
Kiruna
ska tydligen vara "omöjlig att slå igenom med", hoppas det är sant :) om man ändå borde satsa på detta monster till nästa säsong?! :O :D

FusionStralle

Aktiv medlem
15 sept 2008
90
0
6
Boden
hade varit grymt med en sån till nästa vinter men då är det bara å fara å köpa ett gäng trisslotter och hoppas på det bästa!

sigge_1989

Aktiv medlem
16 mar 2007
74
0
6
Umeå
man måste vara medlem på snobwest för att kunna se den...:rolleyes:
De är ju bara nån som har photoshopat ihop Rush med summit XP. Det ser man på tunneln, dynan och stänk lappen där det står skidoo. + att när man sparar bilden så heter den rush xp :)

Tror faktiskt dom har använt paint, ser så ut då man zoomar in..

Last edited:

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag tycker den var helt galet brutal. Det är mycket snack om det fulaste som byggts och kommer aldrig att sälja. Var de inte samma snack när Rev kom?? Och den blev ju inte alls populär och alla tycker ju också fortfarande att det är asful?? ;) Nee delade åsikter ska finnas, det är bara skoj.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jag ser ju ett litet problem me den här maskinen.

De är nog inga problem att åka rulle på den här, men nu finns de ju ingen tunnel som stoppar från att man far över och den där lyftbågen bak lär ju knappast va till nån stor hjälp. Den sitter ju såpass lågt oxå, nä jag tror man måste skaffa wheelie bar till dom där :D