Polaris 2010 smälter fram!

S

StoxResearch

Finns en tråd på Snowest där en (som brukligt) säger sig ha insiderinformation om att Polaris åtminstone har testat en helt ny trippel. Den är inte designad som vanligt heller, utan två cylindrar stående och en liggande rakt fram. Detta för att få motorn smalare (överströmmare tar plats) så att den ryms i det nya chassit. Hur coolt vore inte det på en skala? Drömma kan man ju alltid, :)
 
S

StoxResearch

Polaris_Snow:
Sannolikheten är noll, eller ok inte noll, utan 0.001. Men hoppet är det sista som överger en, eller hur var det nu, :)
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
V-3 motor.

Finns en tråd på Snowest där en (som brukligt) säger sig ha insiderinformation om att Polaris åtminstone har testat en helt ny trippel. Den är inte designad som vanligt heller, utan två cylindrar stående och en liggande rakt fram.
Detta för att få motorn smalare (överströmmare tar plats) så att den ryms i det nya chassit.
Hur coolt vore inte det på en skala ?
Drömma kan man ju alltid, :)
:D Alltså en modern modell av Honda NSR-400 motorn ! :D



.
 
S

StoxResearch

2stroke:
Jajjemän! Men jag hoppas de inte gör som Honda och använder en extra tung kolv+kolvbult för att balansera den isf. För Honda ledde det till en kolvkonsumtion av sällan skådat slag, :p De fick ändra detta sedan.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
som en sa där, tänk när man spiller när man fyller på 2t oljan.. kommer ju ingevart sen!
och om locket sitter lite taskigt fastskruvat.. direkt på remmen.. (?)
 

Pelle_2

Medlem
4 jan 2009
12
0
1
Norra jämtland
jo de ser bättre ut, men jag tror man får vänja sig... tekniken går frammåt, tror nog det är en kompromiss mellan prestanda och utseende!? det måste ju finnas en hel del fördelar? varför konstruera så annars? jaja den som lever får se.
tycker iaf att den ser grym ut av det man sett:)