Laga dyna?

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Prova med liqusol har lagat många skoter dynor med det:) tar bara 24 timmar för det att härda!

B

Biosteel

Prova med liqusol har lagat många skoter dynor med det:) tar bara 24 timmar för det att härda!

håller de med liquisol ? har använt de ngr gånger på stövlar o så men på skoterdyna .. för förvaringen av liquisol är väll i frysen ?:hello:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
håller de med liquisol ? har använt de ngr gånger på stövlar o så men på skoterdyna .. för förvaringen av liquisol är väll i frysen ?:hello:
Jo, men det är för att Liquisole åldras och ju kallare desto saktare åldras det, när det väl har härdat så är det inte samma sak.

Dock är det inget jag rekommenderar att laga dynor med. Det lossnar efter några månaders användande. Men ska du nödvändigtvis använda det så ska du rugga upp fästytorna ordentligt.

Sy själv istället, det är inte alltför svårt om man bara har tålamod och symaskin.
Ta lös allt tyg från dynan.
Lokalisera felet.
Sätt fast i symaskin.
Sy.

Enkel steg-för-steg instruktion.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo. det är debästa sättet. Men då jag måste riva bort tanken å dynan och sedan försöka taisär tanken från dynan. å sedan få loss tyget från dynan, men överdraget sitter väl med häftklamrar elr?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Överdraget ska sitta med häftklamrar.
Jag är inte säker på att det är nödvändigt att ta lös tanken från dynan. Blir i och för sig mycket bökigare. Men det är väl en kvälls jobb skulle jag tro och sedan har du nästa kväll i symaskinen.

Har du bara garage så är det ju fort gjort. Och sen ska det ju vara så mysigt att filura i garaget, skruva och dricka öl. Har dock aldrig testat själv då jag aldrig har gillat öl allt för mycket. Har du tjej kan du ju få lite kvalitetstid med henne när ni ska använda symaskinen.:D

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kollade lite på ArcticCat. Enligt en tråd där så går det en plastplatta från tanken som även är botten på dynan. I den ska häftklamrarna till överdraget sitta. Så om det stämmer så sparar jag ju nåra timmars arbete :)

Nä, har ingen tjej. Morsan får fixa de ist.

Måste nog tömma tanken oxå. Men de är kanske 1/4 tank bensin kvar så de löser jag lätt med en liten tur ute i lössnön :D

B

Biosteel

Jo, men det är för att Liquisole åldras och ju kallare desto saktare åldras det, när det väl har härdat så är det inte samma sak.

Dock är det inget jag rekommenderar att laga dynor med. Det lossnar efter några månaders användande. Men ska du nödvändigtvis använda det så ska du rugga upp fästytorna ordentligt.

Sy själv istället, det är inte alltför svårt om man bara har tålamod och symaskin.
Ta lös allt tyg från dynan.
Lokalisera felet.
Sätt fast i symaskin.
Sy.

Enkel steg-för-steg instruktion.

det va just de jag tänkte på att det int var nån permanent lösning. men ett nytt dynöverdrag e väll inte allt för dyrt ?:eviltongue:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Överdraget ska sitta med häftklamrar.
Jag är inte säker på att det är nödvändigt att ta lös tanken från dynan. Blir i och för sig mycket bökigare. Men det är väl en kvälls jobb skulle jag tro och sedan har du nästa kväll i symaskinen.

Har du bara garage så är det ju fort gjort. Och sen ska det ju vara så mysigt att filura i garaget, skruva och dricka öl. Har dock aldrig testat själv då jag aldrig har gillat öl allt för mycket. Har du tjej kan du ju få lite kvalitetstid med henne när ni ska använda symaskinen.:D
Tar ju inte mer än en kvart att ta bort dyna & tank! Sitter ju bara med två muttrar, en avluftningsslang och en bränsleslang.
Lycka till! :ciao: