Upptäckte i söndags att min dyna har spruckit isär i sömmen mellan sittytan och ryggstödet. Hur kan jag fixa de?
Prova med liqusol har lagat många skoter dynor med det tar bara 24 timmar för det att härda!
Jo, men det är för att Liquisole åldras och ju kallare desto saktare åldras det, när det väl har härdat så är det inte samma sak.håller de med liquisol ? har använt de ngr gånger på stövlar o så men på skoterdyna .. för förvaringen av liquisol är väll i frysen ?:hello:
Jo, men det är för att Liquisole åldras och ju kallare desto saktare åldras det, när det väl har härdat så är det inte samma sak.
Dock är det inget jag rekommenderar att laga dynor med. Det lossnar efter några månaders användande. Men ska du nödvändigtvis använda det så ska du rugga upp fästytorna ordentligt.
Sy själv istället, det är inte alltför svårt om man bara har tålamod och symaskin.
Ta lös allt tyg från dynan.
Lokalisera felet.
Sätt fast i symaskin.
Sy.
Enkel steg-för-steg instruktion.
Tar ju inte mer än en kvart att ta bort dyna & tank! Sitter ju bara med två muttrar, en avluftningsslang och en bränsleslang.Överdraget ska sitta med häftklamrar.
Jag är inte säker på att det är nödvändigt att ta lös tanken från dynan. Blir i och för sig mycket bökigare. Men det är väl en kvälls jobb skulle jag tro och sedan har du nästa kväll i symaskinen.
Har du bara garage så är det ju fort gjort. Och sen ska det ju vara så mysigt att filura i garaget, skruva och dricka öl. Har dock aldrig testat själv då jag aldrig har gillat öl allt för mycket. Har du tjej kan du ju få lite kvalitetstid med henne när ni ska använda symaskinen.
Jag gissar vilt.Tar ju inte mer än en kvart att ta bort dyna & tank! Sitter ju bara med två muttrar, en avluftningsslang och en bränsleslang.
Lycka till! :ciao:
Helt rätt, ingen stress.Jag gissar vilt.
Sen jobbar jag alltid så långsamt.