Nån som slagit runt bakåt nångång pga skidres?

Har du slagit runt bakåt via ett skidres?

• Totalt antal som röstat
    150

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Går det ens att slå runt bakåt när mna kör skidres? Det går ju tills den går på bågen och sen åker man tillbaka på mattan. Jag har då aldrig lyckats slå runt bakåt.

B

Biosteel

hur svårt kan de va S: gjorde de sj med en mountain. iof så gick hela plastbågen bak sönder men :S

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
hur svårt kan de va S: gjorde de sj med en mountain. iof så gick hela plastbågen bak sönder men :S
Haha aj gjorde det mest ont på dig eller skotern? :p

Det är juh ganska läskigt när den ställer sig på bågen.. Då står man verkligen vertikalt :p

B

Biosteel

allts jag fick inte skoter direkt över mig utan vi satt 2 st på dan innan hade de varit tösnö och vi e ute och kör i minus 10 grader du kan ju sj tänka dig fästet då när de ha varit tösnö . så far ut ha värmt upp skoter fint och så och polaren hoppar på och jag e ju som jag e så nyper fullt och pang säger de skotern står rakt upp och sedan faller som bakåt och åt sidan så vi klara oss men bra sjukt ändå så snuskigt fäste de va ute alltså..

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
allts jag fick inte skoter direkt över mig utan vi satt 2 st på dan innan hade de varit tösnö och vi e ute och kör i minus 10 grader du kan ju sj tänka dig fästet då när de ha varit tösnö . så far ut ha värmt upp skoter fint och så och polaren hoppar på och jag e ju som jag e så nyper fullt och pang säger de skotern står rakt upp och sedan faller som bakåt och åt sidan så vi klara oss men bra sjukt ändå så snuskigt fäste de va ute alltså..
Haha jo då är det rikigt bra fäste :) läskigt

D

Draken

den där bilden är väl inte att stå vertikalt? ser ut som ett vanligt skidlyft.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
den där bilden är väl inte att stå vertikalt? ser ut som ett vanligt skidlyft.
Jag vet men den passa bra in i ämnet iaf :p Jag stod faktiskt på bågen precis innan den bilden togs så jag släpte på gasen.. därför det inte sprutar så mycket snö från fram i tunneln. Hade jag hållt full gas så hade man juh knappt kunna se mattan pga snö som skottas fram i tunneln.

Typ som här:

D

Draken

Inte riktigt rakt upp,men det närmar sig:

Skotern är helt original.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ser ut som att han hoppar. Boggien har ju knappt sjukt ner i snön, åsså gemför man med spåren bredvid. Ser ut som att hela skotern har lettat från marken.

D

Draken

Det är jag som kör och det är på en myr detta,absolut inget hopp!

Inget är ändrat på skotern från fabrik förutom rutan.

Original motor,original matta,original allt.

Lynx är förjävliga på skidlyft!! :rock:

Tyvärr blev det raka motsatsen på den nya man köpte. :bawling:

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Drog upp F7'an några gånger så pass så att lyftbågen tog i backen gjorde att mattan lyfte från backen och man flög åt helvete :D

Annars kunde man åka runt såhär vart man än skulle.
(klickbar)

Hängde man över styret gick den väll upp ungefär såhär mycket från 20-30km/h
(Klickbar)

B

Biosteel

Haha jo då är det rikigt bra fäste :) läskigt

de kan jämföras med att köra på sandpapper eller liknande alltså de e obeskrivligt men har som sagt bara varit med om det 1 gång oxå då:stupid:

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se

Där slog jag även i en driva uppe i ritsem, den andra skotern hade kört fast och jag skulle köra upp på sidan men vart lite väl mycket res.. : )

Brorsan kör på rullen i byn, han har även lyckats slå över med assault på en väg..

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
för 15 minuter sen slog jag över.
inte att bara bågen tog i utan förlängning och styrhöjjare gick av så det säger ju sig självt.
var på en åker.inge backe eller hopp.

hastighet.skulle tippa på ca 50km/h.
blev en ***** smäll

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag har slagit runt med både Assaulten och Snopron:D Första veckan jag hade Assaulten slog jag över, konstigt nog blev det inga skador på skotern och jag klarade mig också fint:)