Snöskydd till Luftfilter ?

Lynxx

Välkänd medlem
4 mar 2008
196
0
6
Jämtland
ja, men om man drar en damstrumpa över handen och häller lite snö på den så far det ju igenom ? så det borde inte funka så bra ? kan tänka mig att det funkar fint mot sand/damm men inte snö/vatten..
Jag har inte prövat på 10 år så endera så stoppar damstrumpan nog/precis/lagom mycket snö från att komma in i fuggen på lynx 520:in jag hade för den gick aldrig dåligt med damstrumpan. Eller så har dom förändrat kvaliten/materialet/storleken på hålen i strumpan nu för tiden så att den e sämre som vattenstoppare. Har du prövat den på någon luftburk?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Jag har inte prövat på 10 år så endera så stoppar damstrumpan nog/precis/lagom mycket snö från att komma in i fuggen på lynx 520:in jag hade för den gick aldrig dåligt med damstrumpan. Eller så har dom förändrat kvaliten/materialet/storleken på hålen i strumpan nu för tiden så att den e sämre som vattenstoppare. Har du prövat den på någon luftburk?

Nej, har jag inte gjort. Får väl testa de på ockelbon men dock så sitter ju gasaren helt öppet då, kan tänka mig att den funkar bättre till skotrar som har motorn instängd i huv/buk.

Lynxx

Välkänd medlem
4 mar 2008
196
0
6
Jämtland
Vart kan man köpa snöskydd/filter mössor eller vad det nu kalls till öppna luftfilter ?

Eller någon som har någon bra idé på nått hemmaknåp som funkar ?
Ja, du. Det kan ju vara så att det inte kommer funka lika bra nu när det inte sitter en kåpa över som det gör på lynxarna. Så du kan ju leta tag på någon annan duk eller vad nu filterförsäljarna rekomenderar men jag hoppas jag svarade på din fråga rörande hemmaknåp i alla fall till lynx.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Ja, du. Det kan ju vara så att det inte kommer funka lika bra nu när det inte sitter en kåpa över som det gör på lynxarna. Så du kan ju leta tag på någon annan duk eller vad nu filterförsäljarna rekomenderar men jag hoppas jag svarade på din fråga rörande hemmaknåp i alla fall till lynx.

Ja, tack för förslaget.. ska testa de.. : )