Någon som testat ? Är sugen på att beställa en och undrar om fästet i mattan är lika grymt på en XP som det är på en Assault om man sätter dit en sån matta ?
Hade nog fungerat Zuper mumma !! :rock:Någon som testat ?
Är sugen på att beställa en och undrar om fästet i mattan är lika grymt på en XP som det är på en Assault om man sätter dit en sån matta ?
Fråga är om en 40cm, (för dom är väl 40 breda?) Summitmatta ryms i Assaultens tunnel?? Skulle helt klart vara ett ballt trick för att få bättre snögång på den Röde.........
Brorsans assault går då bättre i snön än min summit, men kan ju ha mycket och göra med att han har mer motor än jag..
Helt klart motorn....om du ändå ska byta varför inte testa articats nya M8 med ny motor?, skidoon går bra i djupsnö och ändå som tar dem brukar oftast va M7/M8 som är bra optimerade.
jag som hade för mig att en mountainskoter ska vara vinglig och långNja, en kompis har en M8a 09a och jag kommer inte riktigt överens med körställningen och så är dom för långa och vickiga tycker ja.. Men visst, 165hk hade ju inte suttit fel..
Precis!jag som hade för mig att en mountainskoter ska vara vinglig och lång
Det funkar så här! en matta med hårda kammar i löst puder gräver lättare ner sig än en med mjuka kammar som tex maverick som kammarna böjer sig och hjälper till att lyfta upp maskinen... typ löst torrt puder mjuka kammar hårdare snö = hårdare kammar! :hello:Assaultmattan har ett hilvetiskt fäste i vissa fören men i ren djupsnö så får den stryk av en vanlig 50+ mm lössnömatta så det sjunger om det. Den maler sönder snön på något vis så den går djupt som attan när man har tummen mot styret.
jag som hade för mig att en mountainskoter ska vara vinglig och lång
Ja, men en M8a är mycket mer vinglig än både assault och summit i mitt tycke..
Och vad som gäller längden så vill jag inte ha en som är längre än 146", den blir så klumpig då..
jaha ja den smaken e väll som baken förstås men sen om dom e mer vinglig det går ju att diskutera de sitter nog mer i hur man upplever skotern för det är nog ingen nackdel.:hello:
nej de såg förjävligt ut. men blir väll nånting man får dras med på dom flesta mountainmaskiner antar jag :argh:Näe, iof.. Kanske mest är en vanesak..
Men man blir ju inte mer intresserad när man såg hur lätt kompisens boggie gick sönder i gränsen.. : /