fox float tryck

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
väldigt personligt, men börja med 70psi fram kanske,sen provar du dig fram!
Bak får nån annan svara på...

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
hos min arctic återförsäljare så säger dom att man inte ska ha över 60 psi fram, själv så har jag 50psi fram och 130 psi bak, har dock en cf8 -09, jag väger 105kg och den känns då bra, men prova runt 100psi bak kanske och utgå därifrån

arcticjocke

Välkänd medlem
4 jan 2009
282
0
16
Granö
www.madcap.tk
ok när jag kollade upp trycket så va allt konstigt vänster fram hade 55 och höger 50 och bak hade 75 men back va mjuk som fan så ja ställde in den så den är 60 fram och 105-110 bak men ska nog sänka den till 55 fram och under 100 bak för den blev nästa lite för hård bak

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
48
Lycksele
www.inlandets.se
Just grejjen med Fox Float är att det är justerbart tryck. Det finns eg. inga standardinställningar utan bör provas ut individuellt.

Vi som handlare skickar ut maskinen med 50 PSI...vilket passar oss.
En annan handlare skickar kanske ut med 60 eller 40 beroende på vad dom tycker är bra.

Hoppas det ger ett svar

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
vad är orginal trycket? börjar fundera om jag måste öka trycket i boggien på min.
vad har du för tryck nu då? det känns ju då du kör om den slår igenom annars är de ju bara att köra! kan tillägga att jag har lagt ner många timmar på att fixa fjädringen har även chimsa på centerdämparen 2 ggr för att passa min körstil och nu är jag nöjd! :)

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
vad har du för tryck nu då? det känns ju då du kör om den slår igenom annars är de ju bara att köra! kan tillägga att jag har lagt ner många timmar på att fixa fjädringen har även chimsa på centerdämparen 2 ggr för att passa min körstil och nu är jag nöjd! :)
aah okej.. jag har inte gjort något alls ännu. tycker framdämparna är okej men boggie dämparen har en tendens att slå igenom ibland.

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
aah okej.. jag har inte gjort något alls ännu. tycker framdämparna är okej men boggie dämparen har en tendens att slå igenom ibland.
jag släppte ut från 75psi (original på min) till 55psi fram vart stor skillnad, mkt bättre på fjädringen
ok, största problemet på min var ju fram i boggien köpte en progressive fjäder och shimsa dämparen hårdare , bak är den bra bara pumpa i mer luft :)

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
är nog bara fram, tror det är först i år dom komme med det på crossfire men kan ha kommit ifjol på M modellerna

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Ställde in min F7 på 50 psi efter ha stått på typ 100 psi, men efter de var ju skotern ner i backen nästan. Kan ju Inte stämma så jag höjde upp den till 5 bar, 100 psi där den stod först

Är pumpen som man får med helt kajko?

verkar Inte vara helt säkert.

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
Ställde in min F7 på 50 psi efter ha stått på typ 100 psi, men efter de var ju skotern ner i backen nästan. Kan ju Inte stämma så jag höjde upp den till 5 bar, 100 psi där den stod först

Är pumpen som man får med helt kajko?

verkar Inte vara helt säkert.
hmm jo en kompis som hade en f7a -05 det skillde ganska mkt mellan min och hans mätare! så det kan ju skilja mellan pumparna också! :) eller så är det hur dom är shimsade från fabrik som skiljer