har en m8 sno pro -09 med fox float air, hur många psi ska man ställa dämparna på i framvagnen och i boggin om man väger 75-80kg
Last edited:
vad har du för tryck nu då? det känns ju då du kör om den slår igenom annars är de ju bara att köra! kan tillägga att jag har lagt ner många timmar på att fixa fjädringen har även chimsa på centerdämparen 2 ggr för att passa min körstil och nu är jag nöjd!vad är orginal trycket? börjar fundera om jag måste öka trycket i boggien på min.
aah okej.. jag har inte gjort något alls ännu. tycker framdämparna är okej men boggie dämparen har en tendens att slå igenom ibland.vad har du för tryck nu då? det känns ju då du kör om den slår igenom annars är de ju bara att köra! kan tillägga att jag har lagt ner många timmar på att fixa fjädringen har även chimsa på centerdämparen 2 ggr för att passa min körstil och nu är jag nöjd!
jag släppte ut från 75psi (original på min) till 55psi fram vart stor skillnad, mkt bättre på fjädringenaah okej.. jag har inte gjort något alls ännu. tycker framdämparna är okej men boggie dämparen har en tendens att slå igenom ibland.
hmm jo en kompis som hade en f7a -05 det skillde ganska mkt mellan min och hans mätare! så det kan ju skilja mellan pumparna också! eller så är det hur dom är shimsade från fabrik som skiljerStällde in min F7 på 50 psi efter ha stått på typ 100 psi, men efter de var ju skotern ner i backen nästan. Kan ju Inte stämma så jag höjde upp den till 5 bar, 100 psi där den stod först
Är pumpen som man får med helt kajko?
verkar Inte vara helt säkert.