SLP powder pro..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Han menar nog om du provat SLP PP skidor och sen plastbelag. Det ska ju helst vara på samma skoter och med samma inställningar för att man ska kunna gämföra.

aka92

Aktiv medlem
3 dec 2008
54
0
1
Palt!
Alltså, jag fick mina plastbelag för 300 spänn, ganska billigt då det var arctic cat orginal, men ändå. Ett par nya skidor kostar väl runt typ 3600. Det blir med enkel matte 12 ggr så dyrt, och helt ärligt tror jag inte dom där skidorna är 12ggr bättre än mina plastbelag.
Slutsats: Inte Prisvärt!

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Alltså, jag fick mina plastbelag för 300 spänn, ganska billigt då det var arctic cat orginal, men ändå. Ett par nya skidor kostar väl runt typ 3600. Det blir med enkel matte 12 ggr så dyrt, och helt ärligt tror jag inte dom där skidorna är 12ggr bättre än mina plastbelag.
Slutsats: Inte Prisvärt!
Mer matematik...
Att köra vidare med originalskidorna kostar 0,-
300,- är oaädligt mycket mer än 0,- (300/0 = division by zero = oändligt).
Så frågan är, är plastbelagen oändligt mycket bättre än original? Troligen inte. Slutsats: Inte prisvärt.

Med ovan vill jag säga att resonemanget är felaktigt. Om orignal inte duger så är 300,- för plastbelag prisvärt ändå. Likaväl, om plastbelag inte duger så behöver inte SLP PP vara 12ggr bättre för att vara prisvärt.

6

600xrs

Jag kör med SLP PP på min kälke, har dock inte tänk tanken på plastbelag. Men MIN åsikt är att SLP PP är värd sina kronor, oavsett orginalskidor eller plastbelag.

bubbaa

Aktiv medlem
9 mar 2009
68
0
6
Boden
jag köpte mig ett par slp powder pro skidor, vilken skillnad! grymt bra alltså, kan inte hitta något dåligt förutom att plånboken blir tunnare men det vare värt.

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Mer matematik...
Så frågan är, är plastbelagen oändligt mycket bättre än original? Troligen inte. Slutsats: Inte prisvärt.

Med ovan vill jag säga att resonemanget är felaktigt. Om orignal inte duger så är 300,- för plastbelag prisvärt ändå. Likaväl, om plastbelag inte duger så behöver inte SLP PP vara 12ggr bättre för att vara prisvärt.
HAHAHAHA!Mycket bra svar du hade där :ciao:

aka92

Aktiv medlem
3 dec 2008
54
0
1
Palt!
Mer matematik...

Jaha så du menar att 300/0 blir oändligt? Smiiid. Alltså För det första kan man inte ens dela ett tal med 0 och du kan ju inte säga att det blir oändligt när det inte går, Smart jens. För övrigt så handlar det om att göra saker bättre för en pris summa, inte göra saken samma för inget. Skidor har du ju hur som helst, det är förbättringen som man sätter värde på.
Med att ha sagt att du alltid har skidor betyder ju det att plastbelagen är bättre än att köra utan dom. ( där kan man säga att dom är oändligt mycket bättre eftersom att du alltid MÅSTE ha skidor )

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Jaha så du menar att 300/0 blir oändligt? Smiiid. Alltså För det första kan man inte ens dela ett tal med 0 och du kan ju inte säga att det blir oändligt när det inte går, Smart jens. För övrigt så handlar det om att göra saker bättre för en pris summa, inte göra saken samma för inget. Skidor har du ju hur som helst, det är förbättringen som man sätter värde på.
Med att ha sagt att du alltid har skidor betyder ju det att plastbelagen är bättre än att köra utan dom. ( där kan man säga att dom är oändligt mycket bättre eftersom att du alltid MÅSTE ha skidor )
Ingen kommentar, jag hade delvis fel men min poäng kvarstår: De måste inte vara 12ggr bättre för att vara ett bra köp.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Lägg Ner...

Mer matematik...

:mad:
Men Herreeee Guuuuuu....

Lägg ner dessa totalt intetsägande och meningslösa inlägg...

Att ni bara orkar !!
:mad:

.

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Eftersom jag vill ha bästa möjliga upplevelse när jag är ute och kör skoter har jag valt SLP Powder Pro. De "futtiga" 3-4 månader varje år det är bra skoterföre där jag bor (Härjedalen) vill jag ha maximal upplevelse för de skoterdagar man verkligen tar sig ut. Pengarna de kostar tycker i varje fall jag är överkomligt i förhållande till körkänslan de skänker. Men det är och kan aldrig vara något annat än min subjektiva åsikt. Alla har inte samma krav och inte heller samma förutsättningar....men för mig är SLP-skidorna som sagt en investering som jag aldrig kommer ångra:ciao:

Ha'de / Matti

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
som sagt.. slp pp är grymma skidor.

flyter bra och är grym på led.

Kolla en svenska skotercrosstävling vilka skidor dom kör med, 80% kör med slp pp å resten me C&A ;)

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
lägger in en liten avstickare om slp skidoran / ni som har köpt slp ser man någon skillnad då man klättrar att man kommer en liten bit längre :confused: