Hjälmkamera?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Jag använder Sony vegas studio 10 hd som redigeringsprogram, tycker det är mkt lättarbetat och funkar kalasbra vid både klippning och rendering av filmen. Och är man osäker på hur man ska lägga till nån effekt eller liknande så finns det grymt mkt hjälpfilmer på youtube.
Har precis installerat det, men jag fattar inte riktigt hur man klipper... Är så van de gamla hederliga programmen och nu känner man sej bra dum.... eller är jag bara kass på engelska? PM.a om du har tips på hjälplänkar osv, det vore riktigt sjysst!(eller en liten hjälpande hand om klippning) Vill verkligen använda programmet då det verkar grymt på rendering och fina HD stöd.
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Kanske en lite dum fråga, men är det någon som använder GO PRO kameran tillsammans med Mac och kan bekräfta att det funkar att få in filmerna i datorn ? :)

Vore även intresserad om vilken skillnad det är mellan Helmet och motorsports paketen? Antar att kameran är samma och bara fästena som skiljer, vilken rekommenderar ni?
 
Last edited:

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall
Hallo!

Är i fullfärd med att köpa en GoPro HD Helmet Hero på Sportscam.se.

Läste nånstans i tråden att 32gb minne inte är så bra, utan 16gb är bättre p.g.a. den funkar dåligt med det större minnet. Gäller det fortfarande??

Extra batteri, är det nödvändigt att köpa ett sånt också?
(vill man filma en hel dag kanske det säger sig självt:confused:)

Ja, alla ni som köpt en sån här, vad säger ni??

:)
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Kanske en lite dum fråga, men är det någon som använder GO PRO kameran tillsammans med Mac och kan bekräfta att det funkar att få in filmerna i datorn ? :)
Det fungerar alldeles utmärkt med Mac och GoPro. Jag har redigerat i iMovie vilket fungerar bra för mig.

/ Joel
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Hallo!

Är i fullfärd med att köpa en GoPro HD Helmet Hero på Sportscam.se.

Läste nånstans i tråden att 32gb minne inte är så bra, utan 16gb är bättre p.g.a. den funkar dåligt med det större minnet. Gäller det fortfarande??

Extra batteri, är det nödvändigt att köpa ett sånt också?
(vill man filma en hel dag kanske det säger sig självt:confused:)

Ja, alla ni som köpt en sån här, vad säger ni??

:)
Det jag har fått erfara är att minneskortet (8GB) blir fullt innan batteriet tar slut.
Har ändå ett extra batteri och ett extra minneskort med mig.

Det jag har läst gällande minneskortet är att du inte bör använda ett som är större än 16 GB då det brukar bli krångel för kameran då.
 

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall
Det jag har fått erfara är att minneskortet (8GB) blir fullt innan batteriet tar slut.
Har ändå ett extra batteri och ett extra minneskort med mig.

Det jag har läst gällande minneskortet är att du inte bör använda ett som är större än 16 GB då det brukar bli krångel för kameran då.
Tack chf. :)

Då köper jag nog till det på en gång.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Undrar hur lång tid det tar innan vi får se en GoPro kamera med 3D.
Tänk dig att få följa dina turer på din 60 tums 3D-tv hemma när högsommarvärmen är som värst. :)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det var som f**n.
Såg dock inte särskilt smidigt ut.
Efter lite googlande på 3d kameror så verkar dubbla objektiv vara det som krävs, dock räcker det med ett kamerahus.
Kan man tro att det kommer en smidigare GoPro 3d kamera i framtiden?
 
Last edited:

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Har precis testat min Gopro och skulle ansluta den till datorn via miniUSB för att lägga över filerna. Problemet är att kameran stänger av sig efter ca 30 sekunder och kontakten mellan dator - kamera avslutas.
Någon som vet vad det beror på? Haft liknande problem?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Har precis testat min Gopro och skulle ansluta den till datorn via miniUSB för att lägga över filerna. Problemet är att kameran stänger av sig efter ca 30 sekunder och kontakten mellan dator - kamera avslutas.
Någon som vet vad det beror på? Haft liknande problem?
När man ansluter kameran till datorn för att föra över filmer så lyser inte den röda lampan på kameran och jag tror inte att den laddar batteriet då. Om batteriet är i princip tomt så kan detta vara orsaken. Testa att låta kameran sitta i ett tag och ladda batteriet först.
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
När man ansluter kameran till datorn för att föra över filmer så lyser inte den röda lampan på kameran och jag tror inte att den laddar batteriet då. Om batteriet är i princip tomt så kan detta vara orsaken. Testa att låta kameran sitta i ett tag och ladda batteriet först.
Säger som gulingen, testa att ladda upp kameran innan du börjar filöverföringen.
Alltså stoppa bara i sladden i kameran utan att starta den.

Men om du har en minneskortsläsare i datorn så är det ju bara att ta ur minneskortet ur kameran och plugga i det i datorn :)
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Jag har en separat minneskortläsare som funkar med andra "SD" (eller heter dom MiniSD) minneskort, men det kort som följde med när jag köpte kameran funkar inte i läsaren, det verkar som att den inte känner av kortet. Någon som kan förklara det, när vi ändå är igång? :)

Ska testa att ladda kameran ordentligt och prova överföra igen, tack för tipset!
 

Ufferd

Medlem
3 mar 2009
18
0
1